Луцьк є містом в Україні, у якому показник прилаштування тварин у родини один з найвищих. Величезною заслугою цьому є комунальне підприємство "Ласка".

Читайте також: У Луцьку директор КП "Ласка" залишить свою посаду 1 червня

"Ласка" бере приклад з європейських країн, де комунальні підприємства відловлюють та передають тварин на прилаштування волонтерам та громадським організаціям, у притулки. Нажаль, у Луцьку ще немає притулків, створених громадськими організаціями, тож "Ласка" наразі виконує таку функцію.

Після нашумілих історій із екс-директором КП "Ласка" Богданою Новарчук, яка, за словами активістів, не виконувала свою роботу належним чином та "катувала" тварин, заклад отримав нового керівника – Наталію Рудь, яка була узгодженим представником від багатьох зоозахисників, громадських організацій та активістів.

Тож, журналісти "Під Прицілом" вирішили поцікавитися у новоспеченого директора, що саме вона змінить у роботі підприємства та, які надії покладає на його майбутнє. І жінка залюбки погодилась дати інтерв'ю, хоча до роботи вона приступила тільки 2 тижні тому.

Поспілкувавшись із амбітною Наталією, стає зрозуміло, що жінка сповнена сил, аби творити нові звершення та розбудовувати КП "Ласка".

Наталія Рудь – новий директор КП "Ласка"

– Ну що ж, пані Наталю, почнемо мабуть із головного питання: чи хотіли Ви взагалі стати керівником такого закладу та чи приносить Вам задоволення нова посада?

– Ще в дитинстві я дуже хотіла мати притулок для тварин, але оскільки комунальне підприємство не є притулком, то сказати, що це мрія з дитинства я не можу. Хоча пересікається з тим. Тому що робота у комунальному підприємстві – це оперативне реагування на доволі таки складні, у частих випадках, ситуаціях.

Тут дуже складна робота, особливо через те, що підприємство 6 років знаходилось у досить занедбаному стані.

– Хто крім Вас працює на підприємстві?

– У нас є головний бухгалтер, заступник директора, водій, а решта – це обслуговуючий персонал, який займається тваринами.

– Але людей для роботи вистачає?

– Я наведу приклад, що у Києві є приватний притулок, у якому знаходиться 130 собак та 100 котів і усіх їх обслуговує 5 людей, тому фізично це можливо. У нас же 20 чоловік, які працюють позмінно, тож фактично на підприємстві щодня знаходиться 11 людей у робочий час.

– Пані Наталіє, а скажіть, будь ласка, скільки тварин знаходиться на території притулку?

– Ми проводили підрахунки разом із волонтерами 9 серпня, але це попередні підрахунки перед інвентаризацією, оскільки ми плануємо поставити усіх тварин на баланс, де будуть оформлені належним чином витрати по харчуванню, по медикаментах, оскільки до того тварини на балансі не перебували.

Після від’єднання підприємства від Луцького зоопарку у нас залишилось близько 300 собак, але їх належним чином не передали та не поставили на баланс. І фактично ніякої інформації про те скільки тварин, як проводиться харчування та лікування – немає.

Більшу частину ми підрахували, таким чином у нас є 168 собачок, які знаходяться у лазареті, карантині, ангарі та сторожові, а також на вигульному майданчику близько 50.

Читайте також: Волинський депутат долучився до хорошої справи і взяв з притулка пса

Наведу Вам такий приклад, нещодавно ми були в ЛКП "Лев", то там є алгоритм роботи усього підприємства, кожен має що робити. У "Ласці" такого не було, тож я це запроваджу.

Тварини у місті повинні бути і від цього нікуди не дінешся. Наше завдання – зробити так, аби ті тварини, які є були безпечні. Ми повинні мати цілковиту електронну базу по усіх тваринах і чітко реагувати на усі виклики.

Ще до прикладу, в ЛКП "Лев" усі тварини чіповані, таким чином працівники бачать усю інформацію про них: коли була відловлена, коли стерилізована, вакцинована та таке інше.

– Можливо і у КП "Ласка" теж варто було б запровадити таку систему?

– Ми активно працюємо у цьому напрямку та розробляємо карту міста, яка буде поділена на сектори. Тому на початку вересня будуть пораховані усі безпритульні собаки, які є у місті.

Цей підрахунок буде проводитися на базі програми "Animal ID": у кожного волонтера на телефоні буде встановлено додаток ловця, через який можна буде відстежувати усіх тварин, які будуть пораховані та віднесені до геокарти. Тож усе місто буде розбите на 20 секторів.

Ті дані, які нам передали були одинакові та повторювалися із року в рік, тому така система дозволить надалі автоматично підраховувати тварин у місті.

– Скажіть, будь ласка, як часто працівники здійснюють виїзд у місто для відлову та стерилізації собак?

– По викликах.

– А де найбільше скупчення агресивних собак у місті?

– Ну на даний момент я не можу сказати, що вони агресивні, швидше за все собаки просто у стадії спаровування, тому так себе ведуть. Тому вони не агресивні, а шумні.

– Бували випадки, коли лучани скаржилися на неприпустимі умови утримування тварин у підприємстві за керування попереднього директора. Скажіть, будь ласка, що змінилося зараз, та що Ви плануєте запровадити та реорганізувати під своїм керівництвом?

– Поки що ми зробили окремо приміщення для карантину, тому що раніше його не було. Але у мене уже є список основних моментів, які я маю на меті реорганізувати та запровадити.

– А що саме Ви плануєте поміняти у роботі підприємства?

– Найперше – це налагодити роботу із нашими іноземними партнерами. А для цього потрібно показати прозорість роботи "Ласки". І першим кроком у цьому буде підрахунок безпритульних тварин у місті. Другим – це встановлення відеоспостереження, яке є обов’язковим для дотримання внутрішнього порядку на підприємстві. Після того потрібно подумати про зиму і підготуватися до неї. Основною проблемою підготовки до холодного періоду є наявність морозильних камер для того, аби запастися м’ясом для тварин.

Власне, я хочу звернутися до відповідних органів із проханням перевірки підприємства, аби знати із якими бактеріями та хворобами ми маємо справу, адже заклад у занедбаному стані. І хлорні засоби, які використовувались тут до мене є дуже шкідливими для тварин. А ними обприскували вольєри разом із собаками, які знаходилися в ньому.

Ось список найнагальніших проблем КП "Ласка", які будуть вирішені найбижчим часом:

1. Орієнтація діяльності підприємства на надання платних послуг задля скорочення витрат бюджетних коштів. Проведення аналізу виробничої програми підприємства щодо динаміки надання послуг їх графіку, динаміку і структури витрат враховуючи сезонний фактор.

2. Проведення повної інвентаризації об’єктів рухомого і нерухомого майна, обладнання комунального підприємства. Виявлення ступеню зносу основних засобів.

3. Організація прозорості діяльності для громади міста шляхом оперативного висвітлення актуальних подій, фінансових досягнень підприємства у відповідних інтернет ресурсах. Встановлення відео нагляду. Інформування населення щодо доцільності та необхідності стерилізації тварин. Використання досвіду ЛКП Лев щодо адопції тварин.

Читайте також: Волинський депутат поділився враженнями від перебування у КП "Ласка"

4. Налагодження контактів з волонтерами та формування колективу соціальних опікунів безпритульних тварин.

5. Забезпечення належного рівня санітарного стану на території підприємства шляхом вдосконалення трудового режиму і дотримання техніки безпеки для працівників.

6. Створення електронної бази даних по обліку і ротації тварин, контролю та обміну інформацією.

7. Поступова реорганізація процесу годівлі тварин шляхом переходу на сухі корми від українських виробників із залученням коштів меценатів.

8. Пошук і залучення іноземних інвестицій шляхом створення позитивного іміджу підприємства та європейського міста де люблять і поважають тварин.

9. Налагодження співпраці з навчальними закладами для підвищення ефективності використання програми моніторингу популяцій безпритульних тварин у місті. Вдосконалення методик підрахунку та дослідження динаміки міграційних процесів.

10. Створення сприятливих умов відвідування підприємства шляхом облаштування місця спілкування з тваринами і зони відпочинку. Озеленення території із використанням деревних видів рослин із фітонцидними властивостями, тобто таких, що виділяють леткі речовини, здатні вбивати або зменшувати розвиток хвороботворних бактерій і, таким чином, сприяти оздоровленню оточуючого середовища.

11. Реорганізація процесу відлову тварин переорієнтація на плановість заходів відповідно до виділених коштів. Створення інтерактивної карти відловів по районах міста, з можливістю стати на чергу у вільному електронному доступі. Прорахування резервних місць для надзвичайних ситуацій.

12. Облаштування повноцінної ветеринарної клініки із цілодобовим стаціонаром, готелем для тварин для надання платних послуг для населення.

13. Надання платних послуг кінолога.

14. Впровадження в роботу діяльності підприємства крематорія для вирішення проблем поводження із біологічними рештками трупів тварин та надання платних послуг кремації домашніх тварин для населення міста та області.

15. Використання об’єктів комунального майна як засобів зовнішньої і внутрішньої реклами для ветеринарних клінік, різноманітних компаній та організацій дотичних за функціональним призначенням до діяльності підприємства задля отримання певних послуг або матеріальної підтримки.

16. Переоблаштування наявного автомобіля в мобільну стерилізаційну для надання платних послуг юридичним та фізичним особам.

17. Запровадження безготівкового розрахунку на підприємстві для можливості перерахування відвідувачами благодійної допомоги на рахунок підприємства або для оплати тих чи інших послуг.

18. Впровадження стимулювання колективу як основного важеля менеджменту.

Читайте також: «Ласка» не має відношення до жодних зоомагазинів на Центральному ринку», - Дана Новарчук

Тому будемо працювати на благо тварин і людей, які ними опікуються.

Насправді проблема із безпритульними собаками досить актуальна. Але більше того ми маємо проблему із недоглянутими господарськими собаками, за якими не ведеться належний догляд і вони самі собі господарі та розгулюють містом. Відсотків 80 тварин, які бігають по місту – це ті, від яких відмовилися, викинули і так далі.

– Чи маєте Ви на меті і надалі співпрацювати із громадськими організаціями?

– Так, я буду і надалі співпрацювати із такими організаціями як "4 лапи", "SOS", "Nature Watch" – це ті, з якими співпрацювала і Богдана Новарчук, адже це вигідно і для нас.

– Чи маєте Ви на меті побудувати європейське підприємство сучасного типу?

– Для того аби це зробити уже є певні документи, але сам проект ще не реалізований та не доведений до досконалості, скрізь є якісь недоліки.

– Раніше звучало досить багато скарг на те, що у підприємства нема ніякої документації, які засвідчують акт прийому чи передачі тварин. Скажіть, зараз такі документи наявні?

– Так, зараз такі документи є. Вони є навіть на маленьких цуценят, яких нам регулярно підкидають.

– Що стосується ваших працівників: скажіть, будь ласка, вони достатньо захищені? У них є відповідні щеплення та спеціальний одяг аби не захворіти?

– Є працівники у яких є щеплення, а є ті, які відмовилися. У нас є акти службових перевірок, які відбулися нещодавно і там є зауваження стосовно охорони праці. Тому ми будемо їх виправляти, аби ніхто із працівників не захворів.

– І на завершення: яку роботу своєї попередниці Ви продовжуєте та що вносите нового?

– Насправді, поки що я тільки вливаюся в роботу та намагаюся зрозуміти, що саме тут відбувається і виправляю ті робочі моменти, яких тут бути не повинно. Підприємством толком ніхто не займався, тому я намагаюся зрозуміти як саме довести заклад до нормального функціонування, аби не було скарг від лучан.

Ось як виглядало КП "Ласка", коли його передали до рук Наталії.

Читайте також: Луцьку міськраду пікетують зоозахисники

Оскільки Наталія тільки-но приступила до своїх обов’язків, у жінки "горять" очі ентузіазмом до нових змін та звершень. Тож будемо надіятись, що усі заплановані роботи та зміни на краще жінці вдадуться і комунальне підприємство вийде на новий рівень та покаже себе з найкращої сторони, а лучани залишаться задоволені новою роботою.

Вікторія Прийма

Передрук заборонений

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter