Тендери з ремонту місцевих волинських доріг на чималу суму – 213 мільйонів гривень виграла донецька фірма ТОВ "Данко". Це підприємство не раз вже ставало переможцем тендерів, оголошених на Волині з вартістю кілька десятків мільйонів гривень. А на діяльність тендерного комітету, який визначає переможцем цю фірму, учасники щоразу пишуть скарги, пише ІА "Волинські новини".
Читайте також: Волинська ОДА найгірше витрачає кошти з Держфонду на ремонт доріг
"Донецький десант" на Волині
Компанія "Данко" серед підрядників, які ремонтують дороги Волині з’явилася відносно недавно – у 2020 році. До цього фірма, родом з Донецька, активно вигравала тендери в Луганській та Донецькій областях. За часом її активність у нашому краї збіглася зі створенням на Волині державного підприємства "Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області" та призначенням її керівником Ігоря Свиридова – вихідця з Донеччини, одного з представників "лугансько-донецького десанту" голови ОДА Юрія Погуляйка. А свого часу одну з фірм Ігоря Свиридова звинувачували в тендерній змові.
Практично після першої ж перемоги на тендері, фірма "Данко" активно почала будувати асфальтобетонний завод в Ківерцівському районі. Причому – без жодних погоджень. Землю під завод виділили в облдержадміністрації значно пізніше – коли завод уже працював на повну потужність.
У липні та серпні на дії тендерного комітету ДП "Служба МАД у Волинській області" та учасників скаржився "Луцькавтодор-сервіс". Зокрема, луцькі дорожники вбачали тендерну змову під час визначення переможця закупівлі на 26 мільйонів гривень. Мовляв, їх дискваліфікували, натомість до аукціону допустили пропозиції двох інших учасників – ТОВ "Данко" та ТОВ "Вельт Капітал". Скаржник стверджує: "Документація у них є ідентичною та складеною аналогічним шляхом, що стане приводом для окремої перевірки компетентних органів на предмет змови в сфері публічних закупівель, у тому числі і в публічних закупівлях, оголошених цим же замовником, де беруть участь згадані об’єкти господарювання". Зауважимо, до другого учасника торгів – ТОВ "Вельт Капітал" – у тендерного комітету теж мало б виникнути чимало питань, адже фірма, яка теж виграла немало торгів на ремонт доріг, не має власної техніки, а її орендує.
Щоб виграло потрібне підприємство, відхилили найдешевшу пропозицію
На цьому тендерні махінації на користь ТОВ "Данко" не завершились. 19 серпня ДП "Служба МАД у Волинській області" оголосило проведення торгів на капремонт автомобільної дороги О 030848 /Н-22/-Гаразджа від км 0+789 до км 6+000 Луцького району. Очікувана вартість – 64 294 850,40 грн.
На торги подали документи троє учасників: ТзОВ "Луцькавтодор-сервіс" (з пропозицією 57 643 000 грн), ТОВ "Данко" (53 759 979,30 грн), ПП "Ространс" (52 332 188,98 грн).
Електронна система закупівель визначила пропозицію ПП "Ространс" економічно вигідною. Але 14 вересня тендерний комітет пропозицію цього підприємства відхилив.
Підставою відмови стало те, що учасник "не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей)".
Читайте також: Погуляйко виділив землю для підприємства з Луганщини (розпорядження)
Зокрема, йдеться про те, що у довідці про наявність відповідних машин і механізмів не відображені екскаватори, бульдозери, каток та ін. Проте, у вимозі до тендерного комітету, датованій 15 вересня, ПП "Ространс" зазначає: вони подали довідки про всі механізми, які вимагалися у тому числі й про екскаватори, бульдозери та каток, а їхні машини є аналогами тих, які вказані у кошторисі та по своїх технічних характеристиках і повністю відповідають технічному завданню замовника. Решта механізмів, яких не вказали в ПП "Ространс" (розчинозмішувачі пересувні, місткістю 150л; розчинозмішувачі пересувні, місткістю 250л; апарат піскоструменевий; прес листозгинальний; прес-ножиці комбіновані; верстати свердлильні то вказане устаткування), кажуть на підприємстві, не мають прямо впливу на якість, вартість та строки виконання робіт, обумовлених вимогами технічної документації та у будь-який час можуть бути залучені на договірних засадах до їх виконання.
Простими словами, є підозра, що тендерну документацію виписали під певного учасника, у даному випадку – під ТОВ "Данко". Адже навіть під час другого раунду аукціону ця фірма не знизила свою цінову пропозицію. А 18 вересня тендерний комітет її визнав переможцем.
Дискримінаційні умови і дискваліфікації
Згаданий тендер – не найрекордніший. У липні цього року відбулися торги на ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 030535 ст. Олика-/Н-22/-Дерно-Олика (на ділянці км 0+900 – км 8+050) у Волинській області. Очікувана вартість, оголошена ДП "Служба МАД у Волинській області", – 83 812 362, 20 грн .
Учасниками виступили ТОВ "Данко" (83 370 000 грн), ТОВ "Луцькавтодор-сервіс" (70 991 021,39 грн) та ТОВ ІБК "Енерготехнобуд" (72 800 000 грн). Як бачимо, пропозиція ТОВ "Данко" навіть не була найнижчою. Більш того, під час аукціону донецька фірма не зменшила запропоновану суму ні на копійку, тоді як "Луцькавтодор-сервіс" (у якого і так була найнижча пропозиція) знизив ціну на 2,1%, а інший учасник ТОВ ІБК "Енерготехнобуд" – аж на 12,1%. Фактично на момент визначення переможця, пропозиція ТОВ ІБК "Енерготехнобуд" була найнижчою: 64 000 000 грн.
Але переможцем тендерний комітет визначив ТОВ "Данко". Підставою для відхилення пропозицій інших учасників стало те, що вони не надали необхідні документи, відсутнє забезпечення пропозиції, не відповідають критеріям технічної документації.
Не погодившись з результатами, підприємство "Луцькавтодор-сервіс" вирішило боротися. На дії "Служби МАД у Волинській області" поскаржилися в антимонопольний комітет. Зокрема, підприємство вважає, що вимоги до тендерної документації написані дискримінаційно. І ось чому:
1. Від учасників вимагали надати документи, які підтверджують наявність у штаті інженера з якості та його кваліфікацію. Тобто найняти такого фахівця по договору (як це часто відбувається) підприємство не могло.
Читайте також: Знову кинули: чому волинські дороги ремонтує фірма з Донецька (відео)
2. Відповідно до тендерної документації, оприлюдненої замовником, сторонню техніку виконавці робіт можуть лише по договору оренди лізингу. Тоді як чимало учасників торгів часто укладають договори зі своїми контрагентами про надання послуг будівельною технікою і механізмами.
3. В учасників вимагали документи, які б підтверджували досвід виконання аналогічного договору виключно на дорогах місцевого значення (максимум трирічної давності ще й на суму не менше очікуваної вартості тендеру – понад 80 млн грн). Тобто успішний досвід роботи на дорогах державного значення в межах тих же умов для замовника ваги не мав.
Фактично, в цьому тендері теж мали місце підозри, що умови визначені під певного учасника. На всі скарги на електронному майданчику, куди скаржилися учасники у тендерного комітету була одна відповідь: "Повідомляємо, що відповідно до ст.16 Закону України "Про публічні закупівлі" замовники самостійно встановлюють кваліфікаційні критерії до учасників".
Свого часу учасники навіть не витримали і вирішили "потролити" тендерний комітет. Наприклад, в одному з листів, вони зауважили, що від учасників вимагають надавати документи, де чітко читається текст. Натомість завантажені документи тендерної документації не завжди читабельні.
Ще на трьох тендерах, де виграло ТОВ "Данко", підприємство запропонувало найнижчу ціну. Тож для того, щоб визнати його переможцем, комітету вже не треба було дискваліфіковувати учасників. Хіба що – не допустити до торгів, як це, наприклад, відбулося з ТОВ "Луцькавтодор-сервіс".
Загалом ТОВ "Данко" визнане переможцем у тендерах, оголошених ДП "Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області", на загальну суму понад 213 мільйонів гривень.
Коментарі
коментарів немає