ПАТ "Укрзалізниця" закуповує деталі російського виробництва за завищеною в 2–5 разів ціною і при цьому створює штучні умови на тендерах для потрібних фірм. Про це повідомляє "Залізниця без корупції".
Читайте також: Гладковський 15 разів відмовив компанії, яка озброює НАТО, у будівництві патронного заводу
Відзначається, що в вересні 2018 Філія "Центр забезпечення виробництва "ПАТ "Українська залізниця" провела тендер на закупівлю локомотивних швидкостемірів і запчастин до них загальною вартістю 25,5 мільйона гривень.
За даними видання, в тендері взяли участь два учасники – ТОВ "Електротех" і ТОВ "НТП" Трансінвест", чиї пропозиції відрізнялися лише на одну тисячу гривень, але "конкуренти" не знижували ціни.
Читайте також: Автомобілі і техніка на десятки мільйонів: Україна на державному рівні активно торгує з Росією
Повідомляється, що обидві фірми подали ідентичні довідки і листи узгодження і пропонували продукцію одного виробника – ВАТ "Електромеханіка" з російського міста Пенза.
"Аналіз цін показав, що вартість продукції досить суттєво відрізняється від ціни на ці товари в Росії. Так швидкостемір 3СЛ2М залізниця купувала по 86 тис. грн. Тоді як в Росії він в роздріб коштує 38 тис. рублів (близько 17 тис. грн)" , – заявили автори розслідування, додавши, що таким чином "Укрзалізниця" закупила деталі майже в 5 разів дорожче, ніж їх продає виробник.
Відзначається, що в Україні не виробляють локомотивні швидкостеміри і запчастини для них, оскільки для цього потрібно пройти довгу процедуру узгодження виробництва та допуску до застосування.
У розслідуванні повідомляється, що в кінці минулого року компанія вирішила збільшити обсяг замовлення до 30,10 млн грн, через що переплата могла зрости до 2/3 її вартості.
Крім того повідомляється, що ТОВ "НТП" Трансінвест" було зареєстровано в Києві в середині 2014 року, його зареєстрував житель вже окупованого Криму Максим Ковальчук.
У виданні додають, що за місцем реєстрації знайти компанію неможливо: в документах вказано лише номер чотириповерхової адмінбудівлі – вул. Пріорсько, 21.
Читайте також: Скандальні розкрадання в оборонпромі: хабарі для НАБУ, СБУ та прокуратури (відео)
Незважаючи на це в листопаді минулого року "ЦЗВ" замовив фірмі запчастини до дизелів тепловозів за 4,26 млн грн і компанії були поставлені запчастини виробництва російського ВАТ "Коломенський завод".
"Згідно укладеного договору ціна однієї форсунки дизеля Д-49 становила 10 800 грн. В Україні такі форсунки продають по 1800 грн", – стверджують автори публікації.
Повідомляється, що всього на цьому контракті "УЗ" переплатила більше ніж в 5 разів. Також розслідувачі відзначають, що з такою ж накруткою були закуплені і контактори для локомотивів.
"Всього за 5 років свого існування "НТП "Трансінвест" уклало договори з УЗ на суму 450 млн грн. При цьому, проти фірми відкритий ряд виробництв, які ведуть в ГПУ, і в НАБУ і в Донецьку поліцію", – йдеться в публікації.
У розслідуванні відзначається, що історія "Трансінвест" далеко не поодинока.
Так, в середині 2018 "Укрзалізниця" придбала на 50 млн грн російського дроту. За даними видання, єдиними допущеними учасниками стали ТОВ "Техелектропром" і ТОВ "Еней".
Відзначається, що обидва учасники пропонували продукцію від ТОВ "ЗМІ-Профіт" з міста Магнітогорськ, Росія, з мінімальною різницею цін і без всякої конкуренції.
Крім того повідомляється, що до цього компанія закупила на 120 млн. грн. російського дроту в ТОВ "Інтеркабель-Київ". Тоді в тендерних вимогах замовник вказав, що постачальник повинен поставити продукцію протягом 30 днів з отримання заявки. Звичайно, не кожен виробник зможе виготовити за 30 днів продукції на 120 мільйонів.
У розслідуванні вказується, що в результаті такої вимоги на тендер прийшли тільки 2 учасники – уже згадане ТОВ "Техелектропром" і ТОВ "Інтеркабель-Київ", яке і виграло закупівлю без конкуренції. Обидва учасники пропонували дроти АТ "Росскат" з міста Нафтогорськ, РФ.
Читайте також: "Гробовозки" Гладковського і Порошенка: як президент з партнерами заробляють на війні
Повідомляється, що в даний час НАБУ розслідує справу про закупівлю кабельно-провідникової продукції російського виробництва за 950 млн грн у трьох інших фірм: ТОВ "Техелетропром", ТОВ "Еней" та ТОВ "Інтеркабель-Київ".
За даними видання, детективи підозрюють, що переплата за цими угодами склала близько 225 млн грн.
У розслідуванні вказується, що крім іншого зі значною переплатою в останні роки "УЗ" купувала і російські реле, генератори, російські редуктори і багато іншого. Всі ці закупівлі проходили за одним сценарієм – ніякої конкуренції і захмарні ціни.
Повідомляється, що тільки в 2017 році в Україні імпортували з Росії обладнання та запчастини для залізниці на 82 млн доларів.
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
коментарів немає