Господарський суд Волинської області наприкінці січня виніс рішення про стягнення з Луцького підприємства електротранспорту  на користь ТзОВ "Богдан-Лізинг" боргу в сумі 496 273,02 грн. про це повідомляє інтернет-видання «Під прицілом».

Зокрема Товариство з обмеженою відповідальністю "Богдан-Лізинг" звернулося з позовом до Луцького підприємства електротранспорту про стягнення 496 273,02грн., в т.ч. 150 000,00грн. заборгованості за лізинговий платіж, що відшкодовує вартість майна за період з 23.09.2012р. по 22.12.2012р. та по заборгованості з винагороди - комісії 1-го порядку за отримане у лізинг майно за цей же період.

Зауважмо, що відповідно до договору, лізингові платежі включають винагороду (комісію) лізингодавцю за отримане у лізинг майно, з врахуванням коригування на платежі по відшкодуванню (компенсації) частини вартості майна.

У суді позивач аргументував свої вимоги тим, що ЛПЕ не виконує умов договору фінансового лізингу. Ухвалою суду від 04.01.2013р. порушено провадження у справі. Проте на минуле судове засідання відповідач не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про час та місце судового розгляду спору, що стверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 14.01.2013р.

Тож не гаячи часу ТзОВ "Богдан-Лізинг" водночас звернувся до суду з клопотанням від 29.01.2013р. №б/н про розгляд справи без участі представника у зв'язку з його неможливістю прийняти участь в судовому засіданні.

Нагадаємо, що загальна вартість 41 автобусу марки «Богдан» становила  18,71280 мільйонів гривень. Зокрема один автобус вартував 450-460 тисяч гривень в залежності від модифікації. Частину вартості покупки було оплачено одразу. Таким чином, ЛПЕ та ТзОВ «Богдан-Лізинг» підписали договір ціною в 11 736 000грн. терміном лізингу 60 місяців. Тож, щомісяця ЛПЕ мало б сплачувати 195,6 тисяч гривень по лізингу. Проте в окремі роки, у бюджеті на це коштів не вистачало катастрофічно. Тому виникла заборгованість, яку довелось реструктуризовувати.

Зокрема, у договорі про реструктуризацію боргу по лізингу, який було укладено 15.02.2011 року між ЛПЕ та ТзОВ "Богдан-Лізинг" визначено іншу суму. Цитуємо: «Заборгованість по договору станом на 15.02.2011 року — 9010921,0 грн., з них основний платіж —  6116462,0 грн».

На суді було встановлено, що відповідно до умов реструктуризації «Луцьке підприємство електротранспорту» зобов'язувалось до 22.12. 2012 року сплатити:

-до 22.10.2012р. 50 000,00грн. лізингового платежу, який відшкодовує частину вартості майна та 114 803,40грн. винагороди (комісії 1-го порядку) за отримане у лізинг майно;

-до 22.11.2012р. 50 000,00грн. лізингового платежу, який відшкодовує частину вартості майна та 115 362,54грн. винагороди (комісії 1-го порядку) за отримане у лізинг майно;

- до 22.12.2012р. 50 000,00грн. лізингового платежу, який відшкодовує частину вартості майна та 116 107,08грн. винагороди (комісії 1-го порядку) за отримане у лізинг майно.

Однак ЛПЕ не сплатило необхідних сум, в результаті чого виникла заборгованість в розмірі  496 273,02грн., яка складається з 150 000грн. лізингового платежу, який відшкодовує частину вартості майна та 346 273,02грн. винагороди за отримане у лізинг майно.

Методом елементарних математичних розрахунків не тяжко визначити, що розмір винагороди становить 230% у місяць від фактичного тіла кредиту.

У жовтні цього року Господарським судом вже було стягнуто з ЛПЕ на користь ТзОВ "Богдан-Лізинг" боргу за період з  22.01.2012р. по 22.09.2012р. в сумі 1 366 883,41грн., що складається з 450 000,00грн. лізингового платежу, що відшкодовує вартість майна та 916 883,41грн. винагороди (комісії 1-го порядку) за отримане у лізинг майно.

Оскільки спір до суду доведений з вини відповідача, витрати по сплаті судового збору в сумі 9 925,46 грн. також лягли на плечі ЛПЕ.

В результаті розгляду справи, господарський суд виніс рішення задовольнити позовні вимоги ТзОВ "Богдан-Лізинг" і стягнути з Луцького підприємства електротранспорту загалом 506 198,48 грн.

З огляду на судову тяганину, стає зрозумілим, що чотири десятки автобусів обійдуться міській громаді в добру «копієчку». Фактично, Луцьке підприємство електротранспорту в кінцевому варіанті переплатить за нних більше, ніж вдвічі, від собівартості.

Недарма лучани охрестили їх «золотими»…