У Луцьку щороку на ремонт доріг витрачають мільйони гривень, про що з пафосом звітує міський голова Микола Романюк. Разом з тим, мер під час свого звіту за виконану роботу заявив, що у 2012 році відремонтовано вдвічі більше доріг, аніж у попередньому, -  інформує «Під прицілом».

Зокрема, у 2012 за кошти субвенцій з державного бюджету в міський бюджет та міського бюджету виконано капітальний ремонт: вул. Окружної,  Мамсурова, Федорова, Відродження (заїзд до гімназії №18), Карбишева, Авторемонтної, Єршова, Нової, Польової, Липлянської, Кульчицької, Салтикова-Щедрина, Черчицької, алеї на Театральному майдані, Героїв УПА, підпірні стінки на Парковому узвозі, Чорновола, Гнідавської (заїзд до гімназії №14), Привокзальної, Грибоєдова, Теремнівської, Софії Ковалевської, Заньковецької, Надрічної, Вахтангова, Старицького, Кічкарівської, Кафедральної, Набережної, Наливайка, Мамсурова (від КХП-2 до вул.. Ковпака), Шевченка, Конякіна (тротуари), заїзду з Привокзального майдану до ДНЗ№29, перехрестя пр.. Грушевського-вулиці Привокзальної, Привокзального майдану та пр.. Перемоги та розпочато реконструкції вул.. Горького. На це за словами міського голови Миколи Романюка пішло 11 млн. 996,79 тис.грн. 

«У минулому році проведено значний обсяг робіт щодо ремонту вулично-дорожньої інфраструктури міста. І вперше за останнє десятиліття відразу у кількох мікрорайонах проведено ремонт 11 дворових територій на суму  2 млн. 291,5 тис.грн. За кошти субвенцій з  державного бюджету проведено поточний ремонт доріг міста на суму – 1 млн. 828, 22 тис. грн. Виконано поточний ремонт на     116-и вулицях. Виконано капітальний ремонт 41 вулиці та розпочато реконструкцію вул. Горького. Для порівняння: в 2011 році проведено капітальний ремонт на 7 вулицях, а у 2010 – лише на 4-ьох.  Всього виконано  робіт по капітальному ремонту та реконструкції вулиць   на суму – 11 млн. 996,79 тис.грн.  За кошти місцевого бюджету проведено  поточний ремонт доріг міста на суму – 486, 89 тис. грн.  Виконано ремонт 53 вулиць», - пище Микола Романюк у своєму звіті, переконуючи лучан, що цього минулого року зроблено набагато більше, ніж у 2011-у.

Тож знаходимо в інтернеті коментар директора департаменту житлово-комунального господарства міської ради Івана Кубіцького за листопад 2011 року, який повідомив, що: «На це виділено 33,2 млн. грн. Частково — за кошти міста. Загальна вартість робіт по реконструкції — це майже 15,5 млн. грн. Роботи ведуться по 2-х напрямках: це реконструкція доріг та капремонт на 64-х вулицях міста і роботи в основному виконані. Оскільки залишились неосвоєні кошти то додатково взято ще 8 об'єктів. За кошти міського бюджету відремонтовано 38 вулиць загальною площею 14917 м. кв., це ямковий і поточний ремонт. Проведено грейдування на 55 вулицях, це майже 70860 м. кв. Проведена часткова відсипка щебенем та висівками 15 вулиць загальною площею 3585 м. кв.».

Проаналізувавши твердження Миколи Романюка та порівнявши з інформацією Івана Кубіцького можна знайти низку протиріч.

Разом з тим, дивним чином але рік у рік чомусь ремонтують в Луцьку одні й ті ж вулиці. Комунальники та авто дорожники нарікають на тяжкі метеопогодні умови, через які страшенно псується дорожнє полотно, мовляв «зима пройшла і щороку треба робити ремонт».  Тож нас зацікавило те, чи фірми, які проводять ремонт надають на дороги гарантію і власне, чи відповідають за це.

Таким чином, нам вдалось з’ясувати, що дорожньо-будівельні фірми надають гарантії на кожен договір-підряд. Інтернет-виданню «Під прицілом» вдалось дістати ці договори. І навіть більше…

Як виявилось у 2012 році, Департамент ЖКГ Луцької міськради уклав договір з ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» вартістю 160 938 гривень на капітальний ремонт вулиці Карбишева. Даний договір було укладено згідно норм 15 травня 2012 року.

 

Однак вже 19 вересня того ж року було укладено ще один договір на капітальний ремонт перехрестя вулиць Наливайка-Карбишева. Однак цього разу сума сягнула 795,615 тисяч гривень.

Тож виявляється ремонт усієї вулиці Карбишева становив 160 тисяч, а капремонт перехрестя на тій же вулиці – вчетверо дорожче…

Більше того, як виявляється, в нас ніхто не гарантує що кошти, які вкладаються з бюджетів у ремонт міських доріг приносять результат громаді. Зокрема ні міська влада, ні авто дорожники не беруться гарантувати скільки часу прослужать відремонтовані дороги, поки на ній не з’являться ями та вибоїни. За договорами Департаменту ЖКГ і ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» ми вияснили, що на відремонтовані дороги майже не надається гарантія.

Вочевидь, і міській раді і автодорожникам вигідно не брати на себе ніяких зобов’язань за ремонт доріг. Звісно, легше написати, що вони експлуатуються  під гарантією всього лишень рік, опісля чого… як і годиться треба буде проводити черговий ремонт і виділяти на це кошти. Влада на пару з бізнесменами змогли надати «дорожній проблемі»  певної циклічності: витрушуємо з бюджету кошти - один рік ремонтуєм - рік гарантії минає - рік говоримо про те, що дороги треба ремонтувати - знову знаходимо гроші на ремонт - ремонтуємо… і так по колу.

Останнім часом, попри норми ДБН, автодорожники нехтують правилами укладки дорожнього покриття. Зокрема лучани неодноразово бачили, що ремонтні бригади закатують асфальт прямісінько в баюри з водою. Тож недотримання норм асфальтування призводить до його швидкого зношення, в результаті чого він розсипається та вимивається стічними водами. Як наслідок -  за кілька місяців на тих же місцях знову з’являються вибоїни.

Тож кілька років поспіль у Луцьку як не крути, а ремонтується значна частина доріг, які ремонтувались вже у попередньому році. Вочевидь, окремі владці знайшли новий механізм відмиву коштів за рахунок «вирішування проблем з дорогами» у місті Луцьку. Більше того, міське керівництво так і шукає кращої нагоди, аби порозповідати про те, як в обласному центрі все робиться для того, аби дороги були якісними в той же час, автомобілісти досі не відчули особливого покращення. Ям усе більше, а грошей в бюджеті все менше та менше.