Після вчорашнього колективного страйку через технічну несправність мало не всього тролейбусного парку керівництво Луцького підприємства електротранспорту таки примусило водіїв виїхати на рейси. Про це стало відомо інтернет-виданню «Під прицілом».

Нагадаємо, 11 червня у місто не вийшло близько 30 тролейбусів, які перебувають в аварійному стані.

А вже сьогодні водії та кондуктори змушені були вийти на рейси. Кажуть, що офіційно страйкувати працівникам пасажирського транспорту забороняє закон про транспорт, тож у випадку аварії відповідати за життя пасажирів доведеться тому, хто перебував за кермом. Тобто, водієві, але ніяк не директорові, який примусив його сідати за кермо аварійного тролейбуса.

Заявки на несправності у бортовому журналі обслуговування тролейбусів ЛПЕ.  

«Я заїхала з поломкою, але начальник обізвав мене брехухою, що в мене нема ніякої поломки. В мене перекос в ліву сторону, так я й виїжджаю з цією поломкою. Це загрожує безпеці руху», - бідкається водій тролейбуса Олена Петручик.

«Тож на кожну Божу машину є така в нас книжечка - ПТІ називається – правила техніки експлуатації. Якщо ми взяли б цю книжечку в руки і почали би приймати машини по цій книжечці, жодна машина – жодна з парку не виїхала б», - констатує інший водій тролейбуса.

Нагадаємо, минулоріч улітку чиновники придбали 10 списаних тролейбусів у Любліні, де ті вже експлуатувалися приблизно по 30 років і на батьківщині давно «від’їздили» свій вік. Тоді луцьких владців аж «роздувало» від гордості за таке «вигідне» придбання. Тоді градоначальник Микола Романюк доповідав пресі, що за придбали «поляків» заледве не за ціною металобрухту. Люди, які їздять на імпортних машинах, кажуть, що при належному обслуговуванні вони б іще працювали. Однак запчастин до цих тролейбусів ніхто не імпортує.

Крім того, ми писали про 9 тролейбусів PR110E, які  зняті з експлуатації у Польщі, оскільки мають чималий пробіг і поважний вік. Наймолодшому 17 років і проїхав він понад 600 тисяч кілометрів, найстаршим – майже 30. Вони «накатали» більше мільйона кілометрів.

«Привезли цих «поляків». Сказати, що це погані машини, не можна. Але треба було б їх добре полагодити, а не так, що одразу їхати, бо ж треба показати, що ти купив. Показати то показав але ми як водії, що виїжджаєш – раз, машина зламалася на підйомі. Ми мусимо висаджувати людей. Як нам людям в очі дивитися?», - нарікають водії.

«Ті, що в Польщі? Так, вчора головний інженер заявляв мені, що ще раз привезе їх сюди», - розповідає голова профкому ЛПЕ Віталій Герасим’юк. – «Хоча не знаю – такі тролейбуси, я вчора показував їх заступнику мера, я його заводив до 212 тролейбуса, показав, що він весь гнилий, все розібране, ну він подивився, правда, нічого мені не сказав з цього приводу. Ми його запрошували, щоб провести збори, розказати про те все. – Я не готовий. Ніхто не готовий людям пояснити ситуацію самого підприємства – як далі нам жити?»

Віталій Герасим’юк показує зношені шини на тролейбусах, які повсюдно полатані так званими «грибками». У такий спосіб ремонтують старі колеса, які щомиті загрожують якщо не луснути, то спустити. Одна нова тролейбусна шина коштує близько 2 800 гривень, розповідають працівники. А директор їх умудрився придбати аж за 4 тисячі...

Сам керманич ЛПЕ Іван Грицанчук ситуацію коментувати не хоче. Більше того, журналістам зась навіть на територію підприємства. Комунальний тролейбусний парк стереже приватна охорона, яка пропускає на територію підприємства тільки з дозволу керівництва. Телефоном пан Грицанчук пояснив, що ніяких коментарів пресі не дає і, мовляв, має на це право.

Окрім того, на всій території комунального(!) ЛПЕ встановлено 12 камер відеонагляду. Які теж обійшлися підприємству у кілька сотень тисяч гривень. Працівникам же недавно виплатили тільки першу частину зарплати за березень. Не усім і не повністю. Бо їхній заробіток залежить від кількості годин на лінії. А «наїздити» потрібний час не можуть, бо тролейбуси раз-по-раз ламаються.

З міською владою про цю ситуацію напередодні спілкувалися журналісти ТРК «Аверс». Заступник Луцького міського голови Тарас Яковлев побував вчора на підприємстві. Чиновник запевняв, що проблеми людей розуміє, однак, мовляв, що ЛПЕ має ще й несплачений борг перед ТОВ «Богдан Лізинг». Який уже давно віддає за металобрухт.

“Я все розумію, люди довго терплять, вже їхній терпець вривається, але перш за все нам треба допрацювати до завершення виплати лізінгу, який є потужним тягарем для підприємства, це порядка 15-16 тисяч в день. Кінець цих сплат передбачається в кінці січня 2014 року», - зауважив Яковлев в інтерв’ю «Аверсу».

 «Може будемо розглядати варіант кредиту, але брати ще один кредит на підприємство не знаю чи це було б правильно… В нас тролейбуси, якщо змінусувати тих польських 10, які ми взяли, то в нас приблизно 80% тролейбуси, які просто треба порізати і здати на металолом. А ми їх клеїмо, ліпимо… Спілкувався з Києвом, всі ждуть змін до бюджету по результатах за 1 квартал. Це було б добре, бо навіть якщо ми в цьому році 10 тролейбусів поставимо, то вже на 10 тролейбусів не треба запчастин. В нас там частина тролейбусів стоять під забором, бо ж немає за що купити шину на тролейбус», - розмірковує Луцький мер Микола Романюк.

А тим часом поки чиновники вперто вигадують промовисті аргументи для журналістів, працівників ЛПЕ примушують перевозити пасажирів на аварійних тролейбусах. З цього факту випливає ціла низка питань:

-  чому міський тролейбусний парк не перевірють державтоінспектори і випускають на рейси поламані транспортні засоби?

-  чому владі так вигідно закривати очі на те, що в місті відверто «зливають» соціально значиме комунальне підприємство?

-  куди дивляться обласні чиновники і правоохоронці, коли у них просто під носом  відверто чхають і на закони, і на громаду?