В Україні продовжує дорожчати бензин. Стрибки цін на бензин в Україні тривають. Незважаючи на те, що в останні дні вартість палива на АЗС країни дещо стабілізувалася, говорити про те, скільки воно буде коштувати завтра, ніяк не можна.
Корреспондент.net розбирався, що буде з цінами на бензин.
Бензин закінчується?
Як розповів виданню Новый взгляд президент Асоціації Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук, в країні не вистачає палива.
"Нам слід очікувати виникнення дефіциту палива на ринку, а не зниження цін. Бо через таку далекоглядну і професійну політику НБУ сьогодні оператори ринку не в змозі закупити той дешевий ресурс, який виник завдяки зниженню ціни на нафту і нафтопродукти на світовому ринку" , - сказав він.
За його словами, востаннє Галнафтогаз знижував ціни на бензин менше тижня тому.

"Проте Антимонопольному комітету надійшла команда від прем'єра встановити індикативну ціну, і той, злякавшись, встановив 14,1 гривень. Це навіть нижче від ціни в оптовому сегменті. Це ще більше посилить ситуацію і збільшить загрозу виникнення дефіциту. До речі, така постанова порушує законодавство, адже на ринку, де відсутнє державне регулювання цін, ціни є вільними і встановлюються самостійно суб'єктами господарювання", - сказав він.
Справедлива ціна
Як відомо, раніше в Антимонопольному комітеті вирахували ціну, яка передбачає "компенсацію" для нафтотрейдерів і враховує здешевлення нафти.
На сьогодні справедливою ціною на бензин марки А-95 європейської якості є 14,10-15,13 гривень за літр. Про це заявив в. о. глави відомства Микола Бараш.

"14,10 гривень за літр - це ціна бензину А-95 європейської якості, яка повинна була бути за наявності значної конкуренції на ринку. Ця ціна передбачає компенсацію нафтотрейдерів за попередні порушення, вона також враховує спадаючий тренд нафтових котирувань на світовому ринку", - сказав він.

За словами Бараша, якщо розраховувати ціну без урахування різкої зміни загальної ситуації з нафтою на світовому ринку, то ціна бензину А-95 повинна становити 15,13 грн/літр, бензину А-92 - 14,52 грн/літр, бензину А-80 - 13,91 грн/літр, дизпалива якості Євро-5 - 14,46 грн/літр. Він наголосив, що зараз фактичні ціни на українському ринку набагато вищі.
"Варіантів є два: виходити на серйозні штрафні санкції та все ж сподіватися на пошук взаєморозуміння з учасниками ринку. Ми повинні вирішити це питання в листопаді", - вважає він.
Яценюк примушує знизити ціни
Нагадаємо, що прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк повідомив, що уряд очікує зниження вартості нафтопродуктів через падіння світових цін на нафту.
"На світових біржах падіння цін на нафту - 24%. Для світу і України це хороша новина, для Росії - не дуже хороша", - сказав він.
Водночас він зауважив, що до цін на нафту прив'язані і ціни на енергетичні ресурси, зокрема і на газ.

"Тому зараз в світі тенденція зменшення вартості енергетичних ресурсів і основного з них - нафти", - повідомив він.
Якість стала гіршою
Незважаючи на зростання цін, якість бензину в Україні стала гіршою.
Київський інститут споживчих експертиз провів перевірку найбільш великих гравців на паливної ринку, провівши дослідження популярного бензину А-95.
Результати, отримані в лабораторії, неприємно здивували - більш 20% проб палива виявилися не кондиційними, тобто такими, що не вкладаються взагалі ні в які нормативи. Насамперед перевірили октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації - передчасного згоряння бензину в камері згоряння. У трьох учасників результати виявилися сумними - у трьох зразків мережі Мотта - октан виявився від 79,2 одиниць у звичайного А-95 до 80 одиниць у бензину цієї мережі з приставкою «євро».

"Це антирекорд за всю історію досліджень - це навіть не "дев'яносто другий", - заявили експерти.
АЗС почнуть закриватися?
В Україні до кінця жовтня частина заправок буде змушена припинити роботу через брак палива, яке закуповується за валюту. Про це заявив президент асоціації Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук.
За словами Косянчука, проблеми нафтотрейдерів, пов'язані з купівлею валюти для оплати імпортованих нафтопродуктів, досягли масштабів, які можуть привести до глибокої дестабілізації паливного ринку вже до кінця жовтня. Так, дефіцит валюти тільки у членів асоціації становить на сьогоднішній день близько 150-200 мільйонів доларів, які необхідні для закупівлі 200 тисяч тонн бензину і дизельного палива.

"Йдеться про проблеми з постачанням близько 30% від обсягу ринку і це тільки та частина, про яку ми можемо заявляти з повною упевненістю. Смію припустити, що під питанням перебувають близько половини поставок палива в Україну", - сказав Косянчук.
Купувати стали менше
Тим часом, в Україні обсяг продажу бензину через мережу автозаправних станцій (без урахування окупованій АРК) у вересні 2014 року впали на 24,5% в порівнянні з аналогічним періодом 2013 року - до 196,4 тисяч тонн. Згідно з даними Державної служби статистики, роздрібний продаж дизельного палива у вересні також знизився, на 10,9%, і склав151,3 тисяч тонн.
В обсязі реалізованого минулого місяця бензину 54,7% припало на продаж бензину марок А-95, 44,7% - на "двійку" і по 0,3% - на А-80 і А-98. Загальна вартість реалізованого бензину через АЗС та АГНКС країни у вересні склала 4,393 мільярда гривень (частка - 54,5%), дизпалива - 2,925 мільярда гривень (36,3%),
Водночас обсяг продажу метану у вересні впав на 8,1%, до 8,5 тисяч тонн, а от реалізація скрапленого газу зросла на 4,4% - до 39,8 тисяч тонн. Вартість проданого в роздробі скрапленого газу склала 633,1 мільйона гривень (частка - 7,8%), стисненого газу – 115,3 мільйона гривень (1,4%).
Скільки коштує бензин в Німеччині?

У Держстаті зазначають, що станом на 1 жовтня 2014 року на автозаправних станціях налічувалося 105,6 тисяч тонн бензинів; 64,7 тисяч тонн дизпалива; 8,6 тисяч тонн скрапленого газу і 0,1 тисяч тонн стисненого газу.