Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі наклала спецмито 12,12% на автомобілі, які виготовляють в Узбекистані. 

Через 10 днів мито на автомобілі узбецького виробництва складе 22,12%, відповідно ціна на Deawoo Matiz зі 150 тис. грн. виросте до майже 170 тисяч, - пише Gazeta.ua.

Офіційна причина введення спецмита — це відповідь на дискримінаційні та недружні дії з боку Республіки Узбекистан. Спеціальне мито встановлено у розмірі 12,12% від митної вартості товару. Під тимчасове спецмито підпадають всі нові легкові автомобілі з бензиновими двигунами робочим об'ємом циліндрів до 2200 см3, що ввозяться в Україну з Узбекистан.

«Це теж саме, що оголосити війну Еквадору за те, що вони обклали митом наші банани. Це до того, що Україна поставляє стільки ж автомобілів в Узбекистан, скільки й бананів у Еквадор. На українському ринку зараз представлені всі моделі марки Deawoo. Від дешевих Matiz до дорожчих Gentra. Ця марка досить популярна, бо автомобілі дешеві. Наприклад Matiz чи не найдешевший автомобіль на нашому первинному ринку», - розповів Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів.

Це спецмито необґрунтоване з українського боку.

«Я негативно ставлюсь до торгівельних війн. Ми воюємо з Росією, а мито на їхні автомобілі досі нульові. Це при тому, що ми підписали Угоду про асоціацію між Україною та Європейським союзом, а мито на європейські автомобілі -10%. Це більше виглядає, як спроба посісти місце марки Deawoo як найдешевшого автомобіля у своєму сегменті. Тож тепер, коли Deawoo сплачуватимуть 22% мита, а за російські автомобілі — 0, нішу найдешевшого автомобіля може зайняти якась російська модель», - додав Олег Назернко.

Також Назаренко розповів, що в «УЗ Деу» дізналися про спецмито з преси.

Нагадаємо, АвтоВАЗ має намір продавати Lada Vesta в Україні та всіх країнах СНД.