Нова версія регламенту, яку депутати затвердили під час сесії 10 лютого, – не просто формальність (кожне нове скликання мусить затверджувати свої правила гри), а й документ, який має впорядкувати роботу депутатів.

Про це написала Дарина Гогодза у газеті «Волинські Новини» № 2 від 11 лютого 2016 року.

Для пересічного волинянина цей документ важливий тим, що він змусить депутатів працювати більш конструктивно в комісіях, а власне сесійні засідання не розтягувати у часі. Не секрет, що попередній склад ради грішив пропуском пленарних засідань, або ж затягуванням рішень чи використанням відведеного часу для політичних розбірок і з’ясування стосунків. У новому ж документі, переконують автори, для усіх цих складових політичного процесу буде свій чітко обмежений час, - повідомляє Інформаційне агентство Волинські новини.

Аби рада працювала більш ефективно, питання порядку денного мають детально розглядати у профільних комісіях. Таких у раді дев’ять. Саме тут, каже розробник проекту регламенту депутат Олександр Курилюк (УКРОП), мають розв’язувати усі спірні питання. А вже на саме засідання має бути підготовлене рішення, узгоджене з думкою представників усіх політичних сил, а також фахівців та експертів.

Окрім цього, більшу увагу приділять роботі президії обласної ради та погоджувальної ради. До складу президії входять голова ради, перший заступник та заступник голови ради, голови постійних комісій ради та керівники депутатських фракцій (груп). Її засідання скликаються у разі потреби з ініціативи голови ради. А вже погоджувальна рада складається з голови обласної ради, першого заступника і заступника голови обласної ради та голів депутатських фракцій в обласній раді, або їх уповноважених представників.

«Президія – це дорадчий орган. Його ос­новна функція на етапі до сесії – погодити порядок денний. Вона працює у штатному режимі, в основному перед сесією, або ж за потреби. Функція погоджувальної ради – оперативно розв’язувати спірні питання. Часто буває, що триває розгляд питання і депутати заходять у глухий кут. До погоджувальної ради входить керівництво обласної ради та голови фракцій. Голови комісій сюди не входять. Це буде майданчик для компромісу. Така погоджувальна рада працювала у радах інших областей, наприклад, Тернопільської», – запевняє Олександр Курилюк.

Серед нових норм у проекті регламенту – можливість передати час для виступу іншому депутату. Загалом же на доповідь відведено до 15 хвилин, для співдоповіді – до 5 хвилин, а для заключного слова – до 3 хвилин.

Для виступів в обговоренні пропонується до 5 хвилин, для запитів, заяв – до 3 хвилин і для виступів щодо процедури, запитань, виступів з місця – 2 хвилини. Для оголошення депутатських запитів і запитань час збільшиться до 45 хвилин. Згідно з пропонованими нормами регламенту, депутат має право озвучити не більш як два запити. Втім решту може передати голові, запевняють розробники.

Цікавим є «покарання» депутата за прогули. Відповідно до регламенту, обранець зобов’язаний зареєструватися і бути присутнім на засіданні обласної ради та тих її органів, до яких його обрано. Пропустити засідання можна лише з поважних причин. У разі пропуску депутатом двох і більше пленарних засідань ради або засідань постійної комісії без поважних причин, відповідну інформацію розміщують на офіційному веб-сайті ради.

Деякі положення стосуються й дисципліни та етики під час засідань. Наприклад, якщо промовець виступає без дозволу головуючого, мікрофон може бути відключено без попередження. Промовець не має вживати образливі висловлювання та непристойні слова, закликати до незаконних дій.

Боротися з «кнопкодавством» покликана норма, що регулює процедуру голосування. А саме – у разі порушення процедури голосування має негайно проводитися повторне, але уже без дебатів.

Вписані у регламенті й норми, які передбачають розгляд радою місцевих петицій. Якщо такі будуть – раду скликатимуть, аби розглянути їх вчасно. До слова, такі петиції мають набрати аж 1000 голосів.


До слова, на відміну від попереднього скликання, у Волинській обласній раді 64 депутати замість 80-ти.