"Чорна п'ятниця" в цьому році випадає на 24 листопада, магазини обіцяють запаморочливі знижки на товари.

Видання "Сегодня" дізналося, як купити річ дешевше.

Традицію глобальних розпродажів Україна запозичила у США, де вони проходять в першу п'ятницю після Дня подяки. За один день американці в середньому спускають $ 50-60 млрд, продавці обіцяють знижки аж до 90%. Люди стоять годинами в чергах.

В Україні розпродажі проводять в основному великі торгові центри і онлайн-магазини. Продавці зізнаються: "чорна п'ятниця" - це можливість залучити нових клієнтів, порадувати лояльних і заодно позбутися залишків товарів, на які зараз не сезон. На відміну від зарубіжних ритейлерів, українські ставлять знижки скромніше.

"В середньому в" чорну п'ятницю "ціни знижуються на 40-50%. Найбільш популярні акції: продаж лімітованого кількості товарів зі знижкою, безкоштовна доставка за замовлення," 1 + 1 = 3 "(три товару за ціною двох)", - говорить керівник онлайн-маркету Bigl.ua Андрій Здор.

У мережі знижки набагато масштабніші: продавці не витрачають гроші на утримання магазину, тому можуть скинути більше без збитку для себе. Зробити манікюр зі знижкою або повечеряти в ресторані навряд чи вдасться удвічі дешевше.

"Найчастіше знижки роблять на одяг і взуття. Літні сукні, сарафани дійсно можна купити на 70% дешевше, а теплий одяг з минулих колекцій - на 25-40%. Реальні знижки на техніку, електроніку та меблі не перевищують 15-20%" , - пояснив "Сегодня" керівник маркетплейса Prom.ua Іван Портной.

"Звертайте увагу на розмір знижки. Він повинен бути реалістичним: наприклад, мобільний телефон за 10 тис. Грн не може коштувати навіть в" чорну п'ятницю "3000 грн. Читайте відгуки про продавця і товар. Можливо, велика знижка - це спосіб продати продукцію з дефектом. Не погоджуйтеся на передоплату за "бронювання" товару з величезною знижкою. Намагайтеся оформляти замовлення через корзину і оплачувати його готівкою кур'єру або післяплатою ", - радить Андрій Здор.

Що стосується розпродажів в торгових центрах, то тут теж чимало підводних каменів. Магазини одягу часто дорогі речі просто ховають на період знижок. Те ж саме стосується ходових розмірів. Крім того, американські магазини не раз викривали в продажу "похідних продуктів" - вони виглядають як оригінальні, але менш якісні і виготовлені тим же виробником, але спеціально для продажу в "чорну п'ятницю". З плюсів: в магазині немає ризику потрапити на шахраїв і можна приміряти речі.