Головною подією минулого тижня у Луцьку став черговий скандал навколо тендерів з перевезення пасажирів у громадському транспорті.4 березня представники підприємства «АТП-10701», що належить екс-депутату Луцької міської ради Вадиму Вітинському, звернулися до робочого органу о 16:10, проте робочий орган відмовився приймати у них документи, мотивуючи тим, що термін такої подачі закінчився, хоча документи мали приймати до 17:00 відповідно до рішення виконавчого комітету Луцької міської ради. Тому перевізник зареєстрував ці документи безпосередньо у міській раді о 16:30. Причиною цього стала відмова робочого органу (ДП «Волиньавтотранссервіс») із забезпечення роботи конкурсного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів прийняти документи в одного із перевізників. У п’ятницю

З цього приводу 9 березня Луцький міський голова Микола Романюк Валерія Кащенюка, прикра помилка трапилася через розбіжності у рішенні виконкому та оголошенні про тендер, погодженому начальником відділу транспорту і зв’язку Олександром Середою та яке було розміщене у комунальних ЗМІ. скликав засідання виконкому, на якому власне з’ясовували причини інциденту та шукали винних. За словами директора ДП «Волиньавтотранссервіс»

За офіційною версією «механічна помилка» у підсумку призвела до розірвання договору з ДП «Волиньавтотранссервіс», начальнику управління економіки Луцької міської ради Любові Ковпак та заступнику начальника цього управління Костянтину Патрикєєву оголошено догани за бездіяльність, начальника відділу транспорту і зв’язку О. Середу вирішено звільнити з займаної посади. Сам конкурс визнали таким, що не відбувся, а підприємцям-перевізникам продовжили термін дії договору на три місяці.

Втім, чи була це дійсно «механічна помилка» є підстави для сумніву. Як повідомляє видання «Перець по-ковельськи» за скандалом з відміною тендерів на пасажирські перевезення в Луцьку стоять бізнесові інтереси сім’ї депутата Луцької міської ради Олени Голєвої, власниці підприємства з перевезення пасажирів «Санрайз», яка останнім часом веде публічну та підкилимну боротьбу зі своїм основним конкурентом на ринку пасажирських перевезень Луцька. Так зовсім не випадковим виглядає те, що для підприємства «АТП-10701» були штучно створені перепони при подачі документів на конкурс, а керівник ПП «Санрайз» ніби-то здійснював тиск на представників уповноваженого органу з прийому документів.

З усього викладеного вище можна зробити кілька висновків. По-перше, слід віддати належне зваженій і рішучій позиції міського голови Миколи Романюка в даній ситуації. Накладення дисциплінарних стягнень та звільнення з посади одного з чиновників за безвідповідальне ставлення до своїх обов’язків посилить виконавську дисципліну серед працівників міської ради. Адже такі «механічні помилки» підлеглих Романюка можуть коштувати для нього надто дорого. За обставин, що склалися, конкурс серед перевізників міг би бути оскаржений в суді, а це додаткові час і кошти з міської казни. Разом з тим, поява нового робочого органу, який опікуватиметься тендером серед перевізників, дасть змогу усунути ймовірні корупційні впливи окремих перевізників на рішення тендерної комісії.

По-друге, боротьба за монопольне становище на ринку міських транспортних перевезень між двома конкуруючими фірмами набирає все нових і нових обертів. Зважаючи на тривалу судову тяганину, взаємні звинувачення в махінаціях та методи відстоювання бізнес-інтересів обома сторонами, дають підстави вважати, що корупційні афери у тендерах таки мали та в подальшому можуть мати місце. Такі випадки, окрім уваги ЗМІ та громадськості, мають стати предметом детального розгляду зі сторони правоохоронних органів.

ЛМГО «Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу» http://www.cpaec.org.ua/