Для громадських експертів та активних виборців є хороша новина із сесійних «полів» — депутати приймаючи нову редакцію змін до Регламенту Луцької міської ради суттєво додали собі обов’язків. Адже якщо в попередньому Регламенті темі відкритості і гласності роботи радибуло приділено лишешість коротких пунктів і стосувалися вони в основному порядку акредитації журналістів, то в новоприйнятому тексті Регламенту цьому питанню приділено набагато більше уваги. Власне автор нової редакції Регламенту депутат Андрій Козюра врахував пропозиції розроблені та презентовані громадськості місяць тому експертами Центру Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу.

Серед ключових новацій в Регламенті Луцької міської ради:

  • деталізація переліку інформації, яку рада та кожен депутат окремо повинні розміщувати на офіційному веб-сайті ради (напр. біографії та контактні дані депутатів, результати голосувань по кожному питанню,тексти депутатських запитів і т.д.);розширення можливостей для депутатів щодо висвітлення на сайті та у ЗМІ своєї діяльності;
  • чітка регламентація механізмів участі громадян у процесі розробки рішень.

Суттєвим кроком вперед, порівняно із практикою попередніх каденцій ради, стало чітка деталізація механізму та строків звітування депутатів. Згідно цих норм тепер кожен депутат буде зобов’язаний мінімум раз в рік прозвітувати про свою роботу, незалежно від того чи він обирався в мажоритарному окрузі, чи за списком партії. Крім того, нова редакція Регламенту зобов’язує депутатів частіше проводити зустріч із виборцями та встановлює певні вимоги до таких заходів, як от завчасне сповіщення та відкритість для всіх.

Хочеться сподіватись, що тепер «халяви» для депутатів не буде. Закінчиться практика коли депутати за всі роки діяльності ні разу не зустрічались із виборцями, або ж коли керівник фракції від імені усіх своїх однопартійців звітував за проведену роботу. Тепер так звані «сірі кардинали», хочуть чи не хочуть, будуть виходити з тіні і демонструвати результати своєї депутатської діяльності. Звісно, депутати є різні, але кожен з них повинен відповідати мінімальному рівню вимог, які ставить перед ним публічна діяльність.

Але прийняття таких змін — це лише пів кроку. Тепер від активних виборців, журналістів, громадських діячів, депутатів залежить чи будуть ці норми виконуватись. Якщо практика підзвітності та відкритості роботи депутатів стане нормою — то на наступних місцевих виборах поменшає «випадкових» людей, які йдуть у владу працювати не на громаду, а на свої інтереси.

Звісно, вдале «просування» змін до Регламенту Андрій Козюра може записати собі як черговий здобуток. Спочатку йому вдалося мобілізувати довкола себе частину депутатів і сформувати групу «Рідне місто», яка кожну сесію поповнюється новими «багнетами». Потім він зумів переконати міського голову підписати публічну угоду про співпрацю і тим самим дав сигнал тим хто сумнівався в ефективності його дій.

Внесення змін до Регламенту за підписом А.Козюри несе для нього й певні моральні здобутки. По-перше, він ніби реанімувався за той піврічний період коли колеги із більших фракцій ігнорували його ініціативи. По-друге, він знову відчув себе у вирі подій та отримав можливість впливати на прийняття рішень в раді.

Разом з тим, слід відмітити, що такою політикоюКозюра обмежує свободу своїх дій і попадає в залежність від кроків та планів міського голови Миколи Романюка. Адже публічне позиціонування депутата як партнераміського голови та закулісні консультації з ним можуть негативно відбитися на його іміджу самостійного і рішучого політика.

Хоча, можливо за умов, які склались на даний момент, це для нього було єдиним можливим варіантом зайняти одну з ключових ролей у міській раді. Але як кажуть — чим більше маєш, тим більше хочеш. Не виключено, що таку активну діяльність з представлення інтересів міського голови в раді буде згодом винагороджено якось посадою. І те, що рада змінила механізм формування постійних комісій може бути цьому підтвердженням. Залишається поки чекати...

Підготовлено експертами ЛМГО «Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу» з метою якісного інформування політично свідомої громадськості про ключові політичні події держави, області та міста. При підготовці даного матеріалу використовувалась інформація всеукраїнських та місцевих друкованих і електронних засобів масової інформації (pravda.com.ua, unian.net,interfax.ua,volynnews.com, pravda.lutsk.ua, vip.volyn.ua, zik.ua, p-p.com.ua), офіційних інтернет сайтів органів державної влади та місцевого самоврядування (voladm.gov.ua, volynrada.gov.ua, lutsk.ua).