Мінсоцполітики створює новий контрольний орган і збирається ввести інститут стукацтва
Міністерство праці та соціальної політики підготувало кілька законопроектів, спрямованих на боротьбу з тіньовими зарплатами. За словами першого заступника міністра соцполітики Василя Надраги, ці документи найближчим часом будуть внесені на розгляд до Верховної Ради. Про те, що ймовірність прийняття цих законопроектів досить велика, говорить той факт, що Віктор Янукович ще під час відкриття поточної сесії ВР висловився про необхідність прийняття даних законів — «заради підвищення доходів населення та стабілізації бюджету Пенсійного фонду».
За оцінкою віце-прем‘єр міністра з соціальної політики Сергія Тігіпка, обсяг тіньових зарплат в Україні — 140 млрд. грн. А прем’єр-міністр Микола Азаров якось помітив, що з 20,5 млн. працездатного населення України 6 млн осіб є офіційно непрацевлаштованими. Тобто відрахування до ПФ платять лише 14 млн активних населення. Прем‘єр натякав на те, що «офіційно непрацевлаштовані» насправді працюють, але нелегально. На його думку, в разі легалізації зарплат, бюджет ПФ зможе «додатково отримати» близько 50 млрд грн.
Крім податківців, стежити за сплатою податків на зарплату будуть трудові інспектори
Однак реальна картина виглядає інакше. По-перше, заявлена ??кількість офіційно непрацевлаштованого населення можна порівняти з кількістю українських гастарбайтерів. За оцінкою президента Українського аналітичного центру Олександра Охріменко, ці люди тільки за дев’ять місяців минулого року легально перерахували в Україну валюти на 4,89 млрд доларів. По-друге, посилення контролю над оплатою праці і посилення санкцій призведе лише до відтоку бізнесу в тінь. Адже сьогодні навантаження на Фонд оплати праці (ФОП) становить понад 50%. Якщо припустити, що всі українські компанії будуть платити тільки білу зарплату, то багатьом українським підприємствам доведеться оголосити про банкрутство. Економічні збитки при такому повороті подій виявиться набагато більше, ніж нинішня криза. З усіма витікаючими наслідками: від безробіття до падіння ВВП. У той же час, уряд ніяк не хоче переглянути ставки єдиного соціального внеску хоча б для самого дрібного бізнесу. Реакція від такої реформи буде те саме наслідків від прийняття Податкового кодексу, коли сотні тисяч підприємців згорнули свій бізнес.
Звичайно, ніякі законопроекти не змусять роботодавців платити тільки білу зарплату. І це обнадіює. Лякає інше. Ці ж законопроекти, як уже говорилося, ще більше заженуть економіку в тінь.
Отже, що ж конкретно пропонує Мінсоцполітики? Перш за все — ручне управління оплатою праці. А саме, — крім мінімальної заробітної плати передбачається запровадити, так звану, гарантовану. Ставка співробітника того чи іншого рівня в різних сферах виробництва не може бути нижче певної суми. При цьому гарантовану зарплату буде встановлювати уряд. Варто зазначити, що ідеологія мінімальної зарплати (МЗП) полягає в тому, що держава повинна забезпечити працівнику умовну продуктову корзину. Ставка МЗП встановлюється щорічно законом. У випадку ж з гарантованою зарплатою, незрозуміло за якими критеріями її будуть визначати, скільки разів на рік Кабмін зможе переглядати своє рішення і пр. Як в таких умовах працювати бізнесу, планувати бюджет і оптимізувати витрати — залишається загадкою. З іншого боку, зберігаються можливості для схем мінімізації оподаткування ФОП.
Очевидно, що запропонована урядом система не зможе працювати без жорсткого контролю. Тому передбачається створити контролюючий орган з повноваженнями, яким, напевно, позаздрить навіть податкова. Йдеться про суттєве розширення можливостей Державної інспекції з питань праці. Дана структура була створена ще в квітні минулого року на базі Департаменту з праці профільного міністерства. Тепер же нове відомство отримало статус центрального органу виконавчої влади, підпорядкованого безпосередньо Кабміну (нагадаємо, до 1996 року податкова служба також функціонувала лише в складі Мінфіну).
Разом із зарплатними законопроектами Мінсоцполітики оприлюднило проект своїх змін в КЗпП. Цей документ пропонує значно розширити права ревізорів згаданої Держінспекції. Зокрема, трудовим інспекторам пропонується надати право безперешкодно і без попереднього сповіщення в будь-який час відвідувати всі приміщення підприємств і робочі місця співробітників. Ревізори отримують право доступу до приміщень і споруд, в яких знаходяться фізособи, «щодо яких є достатньо підстав вважати, що вони виконують трудові обов‘язки». Крім того, чиновники зможуть вивчати будь-які документи юросіб, задавати питання керівникам підприємств, виносити їм обов’язкові до виконання приписи, складати адмінпротоколи, вимагати у працівників паспорти, проводити кіно-, фото -, аудіофіксацію перевірок і т.д.
Якщо працівник не повідомить органам про тіньову зарплату, йому може загрожувати штраф
В уряді, ймовірно, сподіваються, що втрати бюджету, пов‘язані зі скороченням кількості підприємців після такої реформи, буде компенсовано за рахунок штрафів. Швидше таку логіку, ніж бажання випередити конвертні зарплати, можна побачити в запропонованій урядом системі штрафів за порушення у сфері оплати праці. Зокрема, за ухилення від офіційного оформлення працівників пропонується штрафувати роботодавців на 34 тис. грн. за кожного неоформленого. За ухилення від сплати єдиного соцзноса — штраф до 17тис. грн. За виплату зарплати нижче мінімалки — 11,9 тис. грн. за кожного. За неповну виплату зарплати — 2250 грн. за кожного. При чому, у відповідному законопроекті передбачений штраф і за «інші порушення вимог законодавства про працю» — 510-1700 грн. (Звідси випливає нехитрий, по суті, висновок — розмір мінімальної хабара складе 500 грн.). При цьому відповідальність трудового інспектора за неправомірні дії в документі не передбачена. А за перешкоджання його роботі винний буде покараний штрафом до 2250 грн. Більш того, обговорюється питання введення кримінальної відповідальності «за грубе порушення законодавства про працю» — аж до п’яти років позбавлення волі.
Але українські реалії такі, що принаймні половина суми від очікуваних санкцій осяде в кишенях чиновників. Апологети реформування системи оплати праці пропонують стимулювати самих співробітників стукати на своїх роботодавців. При чому, як стимул буде не пряник, а батіг: на даний момент обговорюється сума штрафу для працівників за те, що вони знали про нарахування чорних зарплат, але не повідомили про це відповідні органи …
Чи варто за таких підходів говорити про якусь дерегуляції підприємницької діяльності або поліпшення умов ведення бізнесу?
Що пропонує Мінсоцполітики
1) Встановити мінімальну зарплату для кваліфікованих фахівців, щоб роботодавець не міг звільнитися виплатою мінімально допустимого окладу.
2) Створити Держінспекцію з питань праці, яка отримає повноваження, сопостовімие з повноваженнями податкової.
3) Надати «трудовим інспекторам» право раптово проникати в будь-які виробничі приміщення, вимагати документи, опитувати співробітників і т.д.
4) Ввести нові штрафи за ухилення від сплати обов'язкових платежів на фонд оплати праці — від 510 грн. до 17 тис. грн. за кожного працівника.
5) Змусити працівників повідомляти «куди треба» про тіньові зарплати.
Коментарі
виктор
09.03.2012 15:04:27
наблюдающий за наблюдающим.. здорово!! какого х.. тигипок ездил в грузию? чему он там пенек учился? он заметил, что в грузии 4 налога, а у азарова т тигипка-135!! вы казлы разгрузите фонд оплаты труда, отмените 131 налог и денег у вас будет больше чем у саакашвили. но это если научитесь не воровать. а для вас это самое трудное.
Виталий
09.03.2012 15:20:18
+1000
Анонім
09.03.2012 16:20:17
+100000
якут
09.03.2012 15:34:34
тосты он там собирал,фолклор...
Гость
09.03.2012 15:35:37
Согласен на 100%...............
Анонім
09.03.2012 16:13:10
+2000
платник податків
09.03.2012 15:10:34
мета бандитів при владі загнати всіх рабами на вкраденні у народу підприємства ! Беремося за вила! Звільнимо Україну вsl цієї напасті!
Игорь
09.03.2012 16:26:26
Причем, и голубых и помаранчевых - всех! Хрен редьки не слаще!
Даша
09.03.2012 15:10:49
Ми живемо в диктарсько-олігархічному суспільстві, подальші кроки- всіх інакомислячих - в концтабори!
Вадим
09.03.2012 15:13:55
Это , что они будут сами на себя стучать ))))) ...бред полный .... Введите нормальные налоги и само отношение к людям и проблем не будет с налогами , как во всем цивилизованном мире.... Начните с себя чиуши ...Потому как основной бизнес вы контролируте ....
Patriоt
09.03.2012 15:17:57
После такого закона, я думаю будет уволено еще несколько миллионов работников. У нас, например, работает несколько человек, загрузка 40-50% в условиях кризиса, платим минимальную зарплату даже когда не заработали, таков закон (что-то напоминает недавний социализм). Но платим, каждый месяц, сейчас, выгодней самому справляться, а людей уволить и не платить ничего и никому, потому- что такой драконовский штраф способен ликвидировать наш маленький бизнес раз и навсегда....
Анонім
09.03.2012 15:18:07
нехай краще закон приймуть про декларування всіх без вийнятку доходів і видатків як у всіх розвинених країнах . За що купив Янукович товарів і нерухомості за таку малу президентську зарплату ?
голосовавший идиот
09.03.2012 15:21:19
а свои мешки когда вскрывать будете+
Анонім
09.03.2012 15:22:14
Если такие проверяющие будут сунуть нос куда не просят будут получать по этому носу! А по сути-работало три человека, получали зарплату, сейчас выгнал и сам справляюсь! Кому стало лучше???
Vlad
09.03.2012 15:22:29
А ниче что тигипко продал свой банк через офшор и ни копейки налога на прибыль не заплатил? Вот с кого начинать надо. Обложите налогом операции с офшорами и тигипка.
Анонім
09.03.2012 16:22:55
+1000
Мнение
09.03.2012 15:22:57
Больше всего получают зарплату в конвертах так называемые стукачи милиции, они же и распространители наркотиков. Деньги для них милиция вышибает из чесныъх тружеников, которых незаконно задерживает. Может пора навести порядок и в этом вопросе?
RTY
09.03.2012 15:23:53
Респект и Уважуха!!! Давно пора прижать "БизнЕсменов" беспредельщиков.
Знаток
09.03.2012 15:23:57
Если Тигипко и К" официально оформят на работу всех своих охранников, уборщиц, поваров, садовников и т.д., будут за них платить полагающиеся взносы и налоги - ничего не нужно будет выдумывать. А то "король Харькова" хвастается по ТВ, что его усадьбу обслуживает 90 человек. Пусть расскажет: в какой организации они числятся и сколько платят налогов.
Кофа
09.03.2012 15:25:13
Буду увольнять... (
Гость
09.03.2012 15:25:14
Уже это проходили, когда работники налоговой угрожали выбивать налоги с пенсии.
Кофа
09.03.2012 15:27:16
Лучше вместо 50% сделать 15%. И будет всем счастье.
Иван
09.03.2012 15:27:32
А чего вы хотели от совкового, заскорузлого мышления? Это принцип шариковщины "отнять и поделить"...По другому они не умеют, это и показывают траты на своё содержание.
Петюня
09.03.2012 15:32:20
Очередная Новая Инспекция, в этот раз, по труду?Видать, не всем {нецензурна лексика} мажорам хватило места у существующей кормушки, решили посадить эту новую генерацию бездарей и тупиц на, и без того, в три погибели согнутую, спину работодателей-предпринимателей.Да уж, эти спесивые малолетние мажоры-контролёры под выданную ксиву с мегаправами и под прикрытием так называемого "государства" дадут волю своему властолюбию и мздоимству...Сами -то они пахать не способны, а весь крупный и средний бизнес уже под контролем "старшаков", теперь остаётся стричь баранов-предпринимателей по "партийной" путёвке. А чего - и то хлеб...да с икоркой!Ну, не работать же им идти кайлом в забой или в поле, а в науку-так мозгов нет, в самом деле!
Петюні
09.03.2012 16:32:12
Не согласен, да инспекция по труду уже существует, только с минимаоьними полномочиями. Сам подумай какой толк от нее если про проверку они за 10 дней должны сообщить работодателя. Он за десять дней не только все на нормальный ход поставит а даже ликвидироваться успеет. Лично я думаю что если и сущствует такаяя инспекция то результат должна давать а не только зарплату получать, таких проедальщиков у нас много.
мелкий торгаш
09.03.2012 15:32:53
Ну если примут этот "закон" , то я своих продавцов точно увволю.....
мэлкому
09.03.2012 16:33:10
испугал, сам ставай и продавай, если такой мелкий.
народ
09.03.2012 15:35:28
чушь, ерунда, шарлатанство!
Игорь
09.03.2012 15:35:50
У меня 70 сотрудников. Я хочу платить все налоги, но 62% (приблизительно) я просто не вытягиваю. Если налоги на зарплату не понизят и реализуют всю эту муть о которой написано выше, или придется давать взятки, или закрываться.
Игорь
09.03.2012 15:36:57
Может пора их на вилы? Выхода нет!
якут
09.03.2012 15:38:37
я предложил своим официальное трудоустроиство,провел ликбез...никто вместо 3000 грн 1500 получать не хочет...
Богдан
09.03.2012 15:40:29
Толи они дебилы толи я...Введи минимальную зарплату по каждой професии и перекинь все налоги на зарплату на работника, так что бы они были учтены в зарплате - хочь-нехочь будут обязаны заплатить....
мелкий торгаш
09.03.2012 15:56:13
так во всех нормальных странах сделано. Но тут это не подходит - потому, что если рабочий получив 2-3 тысячи будет вынужден отдать половину , то он быстренько проснется и спросит - куда потрачены его кровные.. А пока налоговая и прочие стращают только предпринимателей , то рабочим плевать на эту ситуацию - они тут вроде бы и ни при чем - спят А властям как раз и выгодна такая ситуация , когда народ спит....
WEST
09.03.2012 15:47:42
голосовавшему идиоту! - Достали и тебя твои голубые, теперь глотай вафли и получай удовольствие от своих придурков. Теперь остаеться только одно всех их отправить к богу не разберая какого эти уроды цвета, хватит народ натерпелся! Камни пора собирать!!!
Степаныч
09.03.2012 15:53:01
Правительство всё делает правильно . Другого способа поставить на место работодателя - жлоба нет . Или закрывай свою контору или плати что положено .. Вот только в нашем небольшом городке есть наверное с десяток точно , различных ЧП которые документально свою деятельность не ведут , владельцы их фактически банкроты , но это не мешает им разъезжать на джипах за пол миллиона , или иметь по три - четыре квартиры с трёхэтажными дачами впридачу . А всё потому что на них работают сотни бесправных работяг , которых сначала привлекают высокими зарплатами , а потом месяцами не платят , кормят обещаниями вот дескать , скоро расплачусь ,,, А когда приходит время отдают копейки или просто выгоняют на улицу без денег , а на их место берут новых , и попробуй докажи что ты там работал . По правде говоря люди сами и виноваты что поддаются на сладкие уговоры .. Бедолаги даже не знают куда можно обратиться за помощью , у подонков везде всё схвачено . И таких примеров по Украине я уверен тысячи . На месте власти я бы вообще ввёл жесточайшую уголовную ответственность за такие махинации . Честный предпрениматель как ему ни будет тяжело , а всегда будет платить то что положено .
мелкий торгаш
09.03.2012 15:59:44
ну ты мужик даешь !!! , откуда нарисовался ? - из Америки приехал? Че ты мелешь . ? Та братва про которую ты рассказываешь ни при каких законах платить не будет !
Степаныч
09.03.2012 16:07:00
Потому я и говорю что таких питоров нужно в наручники , а не цацкаться с ними ..
Колян
09.03.2012 16:01:42
А ты сам то предприниматель? чушь несешь.
Степаныч
09.03.2012 16:08:19
Сам я нет ,, работаю на госпредприятии . Но вижу что делается вокруг ..
якут
09.03.2012 17:05:19
У нас что остались госпредприятия?Кроме укрзалиныци не знаю таких....
Степаныч
09.03.2012 17:19:44
Оборонка ..
Евдокия Крым
09.03.2012 16:06:05
Такого работодателя никакое правительство не поставит на место НИКОГДА .Такие кормят {нецензурна лексика} "и их не видят. А почему работающие бедолаги не подымаются. Почему я должна страдать из-за таких "работодателей"
Игорь
09.03.2012 16:15:05
Идиот! Ты в своей жизни не создал ни одного рабочего места! Ты не понимаешь о чем говоришь!
Степаныч
09.03.2012 16:18:03
Очень хорошо понимаю ,,, и отвечаю за каждое своё слово . Ты наверное из этих ,, о которых я говорил ?
Игорь
09.03.2012 16:31:08
Я обычный человек, который создал предприятие, на котором работают люди. Я плачу налоги. Но налоги на з/п просто не реальные. На круг получается около 62%. Для того чтоб сотруднику 1000 грн. я должен в бюджет заслать 620!!!! Вопрос какие у меня должны быть технологиии, чтоб сотрудник отрабатывал свои, хотя бы 5000 и 3100 налога? Доступа к кредитам даже под огромные 22% нет!
Игорю
09.03.2012 16:39:21
вот с етим не поспоришь, радикальничать нужно.
Игорь
09.03.2012 16:22:06
Простите за "идиота". Не сдержался. Поймите, в нашей стране проблема не в тех кто не платит все налоги, а в тех кто, полученные поступления распределяет! Если я пару месяцев заплачу все налоги по зарплате, через два-три месяца 70 человек, которые у меня работают будут уволены, потому что я разорюсь. А если я укрою часть заплаты, меня налоговая, прокуратура за мягкое место прихватит. А дальше как они захотят - можно меня закрыть, а можно бизнес забрать. Все не просто так!
Степаныч
09.03.2012 16:30:28
У меня лично к тебе притензий нет , может ты хоть людям платишь то что им положено . Я ведь говорил о беспредельщиках !
Игорь
09.03.2012 16:38:46
Мы почти все беспредельщики. Нас специально ставят в такое положение. Так проще на нас давить. Рот открыл на ВЛАСТЬ - получи налоговую санэпидемстанцию, прокурату, защиту прав потребителей, охрану труда, пожарников, газовщиков и т.д. Это не полный список тех кто тянет взятки. А штрафы там такие, что если заплатишь пару раз - банкрот. Вы на госпредприятии работаете, с этими уродами не сталкиваетесь. Рассуждаете как цивилизованый американец или европеец. Но мы живем в банановой республике с азиатским акцентом. Все гораздо сложнее.
Степаныч
09.03.2012 17:18:57
Я тебя Игорь прекрасно понимаю , и власть нашу выгораживать не пытаюсь . Действительно на сегодня вместо того чтобы помогать бизнесу они больше " суют палки в колёса ". Я с этими " уродами " действительно не связываюсь но вот моя сестра так же как и ты ,,, и говорит практически тоже самое . Но среди вас , предпринимателей есть просто люди которые в целом дискредитируют вас всех в глазах общества , нагло плюют в лицо народу и государству . И тогда простые люди думают что все вы одинаковы , все только на народе и хотите нажиться .
мелкий торгаш
11.03.2012 08:51:24
Э не , братела - НИЧЕГО ТЫ НЕ ПОНИМАЕШЬ Как говорит один мой знакоймый : звиздеть - не мешки таскать ! Вот попробуй организуй какой-нибудь бизнес и кроме всех официальных дармоедов почуствуешь еще всеобщую ненависть со стороны твоего так сказать "народа" - да , простые люди не любят успешных людей и готовы поубивать их !!!. А потом , когда этот народ тебя, честно работающего, еще и обворует несколько раз и ты НИЧЕГО НЕ СМОЖЕШЬ СДЕЛАТЬ - вот тогда , дорогой , запоешь по другому !
Колян
09.03.2012 15:55:03
Не ту страну назвали Гандурасом !
Евдокия Крым
09.03.2012 15:58:11
Да такой "лекторат" будет стучать. Но и ничего вы "властьимущие" не добетесь. Уберите лишнии податки кнопкодавы долбаные а не пугайте нас штрафами. Душа болит от этой НЕСПРАВЕДЛИВОСТИ!!! И даст БОГ нажретесь скоро этот уволеный "лекторат"вас и сожрет.
Анонім
09.03.2012 15:58:31
Дававйте дадим донецким *изды
I.MagnaCharta
09.03.2012 16:02:35
Адміністратору.Якщо Ви розмістили "не заангажовану інформацію про новини політичного, економічного, культурного, спортивного та світського життя", то невже немає можливості здолати "х.. тигипок ,пенек учился ,казлы .." тих ,хто пише таке у своїх коментарях.Чи коментар Віктора Вам дуже важливий, чи сам Віктор Вам важливий? Хай там що і як, але скільки можна читати поміж цього лайна думку людини?! Невже автори коментарів не можуть бути коректними як до інтернет-видання, так і до людей, які читають статті, коментарі.
Богдан
09.03.2012 16:08:58
Колян....не Гандурасом а Израилем...
I.MagnaCharta
09.03.2012 17:30:34
Ми якось харчуємося,якось лікуємося,десь працюємо,щось заробляємо,якось існуємо та якось забезпечуємося одягом,взуттям, тягнемося із останніх сил, сплачуємо за газ, за воду, за землю, за хліб....Люди в країні вже живуть у скруті та злиднях. "Ї М У С І М" за сверхмаксімумом, а Н А М за сверхмінімумом. Законом встановлені певні права,норми,правила.Обов"язковість виконання Закону забезпечує(або має забезпечувати) Держава. Особливістю права є те, що право О Б О В " Я З К О В Е для виконання В С І М А. Так, утворені загальні правила, та й наше життя виробляє певні правила.Правила можуть бути писаними чи неписаними, але виконують та дотримують їх не всі. А незнання Закону не звільняє від виправлення порушень,здоров"я,часу, особливо грошей.Чи кожен з нас дотримується чи 100% виконує норми. права, правило, та має рівні можливості? Якщо б У С І виконували Закон,норми,правила, тим складніше було б все це порушувати.Існує несумцсність.Є невеликий процент монополістів становища і суспільства з терабайтами спокус та зловживань, які є у будь-якого монополіста завжди . Процент працюючих більший, але спокус та зловживань менший. Коли ми будемо жити у суспільстві, в якому б працююча людина жила би краще,ніж ті,хто живе за рахунок праці (чи праць багатьох) такої людини. Працюючих більше,ніж тих, хто живе так,як усі працюючі разом взяті.Працюючі є утворюювачі усіх благ, як для себе особисто, так і для інших,хто це не може утворюювати. У найгіршому випадку і працюючі , і інші живуть рівно, однаково.Тоді вже нема і не буде про що балакать.Бо у працюючих є все, для чого вони працюють.Закони в Україні може ї погані, може й слабкі, але ж їх треба виконувати усі й усім одночасно.
рд54
09.03.2012 19:44:49
Пусть принимают . Если люди будут получать меньше денег,то тратить их будут только на необходимое(еда,одежда с\х,комунальные услуги....)тогда накроются все развлекательные центры,автосалоны,турфирмы,бары-рестораны..........настанет новый виток безработицы .....станут меньше курить-пить-поумнеют вот тогда хазаровскому уркаганату пипец прийдёт
ясько підривник
11.03.2012 14:39:57
де берутся на сайті довбані маскалі від їхньої телячої мови вже несе жерете український хліб коптите українське небо насрали в українську каналізацію і далі сплітаєте по кацабськи ФЕ .Україна для українців