Найкращий автомобіль – це новий автомобіль, впевнена більшість людей. Раціональне зерно в цьому твердженні є. Але існує й інша точка зору.

Читайте також: Стало відомо, кому належить один з найдорожчих позашляховиків у світі, який зареєстрований у Луцьку

Що якщо ваш бюджет дозволяє дивитися тільки на бюджетні нові авто. А це означає не тільки відсутність безлічі опцій, які роблять їзду більш комфортною і безпечною, але і загальне відчуття володіння дешевої річчю.

Чи не краще купити за ті ж гроші злегка старіший автомобіль більш високого класу? Це і комфорт, і стиль, і престиж. І навіть більш висока надійність, адже більш дорогі авто найчастіше мають відчутно більший ресурс, ніж одноразові бюджетні машини.

Багато хто вибирає саме цей шлях. І виявляються у виграші.

Читайте також: "По повітрю": як "євробляхи" потрапляють в Україну через прикордонні КПП

Зрозуміло, при дотриманні декількох умов. Не можна купувати б/в автомобіль без ретельної перевірки. Не можна купувати стару машину на останні гроші (завжди є ризик раптової поломки). І не варто купувати автомобіль, не задумавшись про те, чи буде вам по кишені його зміст (клас авто повинен відповідати вашому гаманцю).

Але дотримання всіх цих умов дозволить отримати саме той результат, на який ви розраховуєте – за суму, якої вистачає лише на бюджетний новий автомобіль, ви отримуєте справжню хорошу машину.

Розглянемо кілька прикладів старих автомобілів, які найкраще ілюструють такий підхід.

Ось п'ять вживаних авто, які можна купити в межах 300-500 тис. грн.

Toyota Camry 2008-2013 рр. Ціна – від $ 15 тис.

Що "сороковка" (2008-2012 рр), що "п'ятдесятку" (після 2012 року) є еталонами надійності і символом "безпроблемності".

Особливо це стосується "сороковки".

Кращим поєднанням для "сороковки" є 2,4-літровий двигун з АКПП (тут вона 5-ступінчаста). Купивши таку машину у дбайливого господаря, ви можете сміливо розраховувати на 250-300 тис. км пробігу без особливих проблем.

Те ж стосується "пятидесятки" з двигуном 2,5 л. Багато власників уже проїхали більше 200 тис. км, жодного разу не зіткнувшись із серйозними проблемами.

Читайте також: Які автомобілі найчастіше крадуть в Україні

Хіба що їздити доведеться на газу, дизельних версій Camry немає, а бензинові досить ненажерливі.

Серйозні претензії до надійності бувають хіба що на адресу версії з 3,5-літровим двигуном. Сам по собі цей 6-циліндровий двигун досить надійний, але дуже складний в обслуговуванні (особливість конструкції – доступ до трьох з шести циліндрів вимагає зняття частини навісного обладнання). А 6-ступінчаста АКПП занадто ніжна для 277 к.с., які видає мотор, і часто виходить з ладу вже до 150 тис. км пробігу.

До того ж передня підвіска виявилася слабенькою для важкого мотора і вимагає перебирання частіше, ніж на версії з двигуном 2,4 л.

Та й їздять на таких машинах зазвичай любителі поганяти, тому стан цих машин зазвичай не найкрвщий. Навіть найнадійнішу машину можна "вбити", все таки, метал – це метал.

Honda CR-V 2008-2012 рр. Ціна – $12-15 тис.

Один з найбільш добротних і надійних автомобілів в історії автопрому останніх десятиліть.

Тут прості і надійні хондовські атмосферні двигуни 2 і 2,4 л з розподіленим уприскуванням палива в поєднанні з класичним "автоматом", живуча ходова і продумана електрика.

Багато власників CR-V проїжджають по 200-250 тис. км, так і не дізнавшись, що таке великі ремонти.

Читайте також: П'ять мільйонів на колесах: українців зачарувала "диво-євробляха"

Якщо як слід перевірити автомобіль перед операцією, можна сміливо купувати CR-V з пробігом 100 і навіть 150 тис. км. Все одно такий автомобіль виявиться більш довговічним і в тривалій перспективі буде доставляти менше неприємностей, ніж куплений за ті ж гроші новий "бюджетник".

Головний мінус CR-V – велика витрата палива бензинових моторів (12-13 л в місті і вище) і майже повна відсутність дизельної версії (у нас вона не продавалася, та й в Європі їх було небагато).

При нинішніх божевільних цінах на бензин, обійтися без газової установки на CR-V – це подвиг. Або треба відразу купувати машину з газом, або ставити його відразу після покупки.

Mitsubishi Pajero Sport 2008-2012 рр. Ціна – $15-17 тис.

Що якщо хочеться великий і значний "джип", а грошей на новий Prado або Discovery немає? Чи означає це, що потрібно спробувати купити бюджетний китайський кросовер?

Ні, адже за ті ж гроші цілком можна отримати одним з кращих позашляховиків в світі, правда, дещо старий.

Pajero Sport першого покоління мав серед нас величезну популярність. І до сих пір таких машин на українських дорогах – безліч. Це свідчить у тому числі і про їх надійність та ремонтопридатність.

Тут грає роль і простота конструкції, що дозволяє обслуговувати машину мало не в гаражах, і доступність запчастин. Дизельний двигун Pajero Sport був здатний перетравлювати мало не тракторну солярку, а потужна рамна конструкція дозволяла не особливо вибагливим власникам роками не звертати увагу на іржу (хіба мало що пороги гниють, аби рама ціла була).

Pajero Sport другого покоління (після 2008 року) виглядає більш сучасно, їде цікавіше, але як і раніше володіє величезним позашляховий потенціал і відрізняється простотою і надійністю.

Якщо машина не була в аваріях, не оббивалась на серйозному бездоріжжі і вчасно обслуговувалася, їй, як то кажуть, зносу немає.

Тому можна сміливо купувати Pajero Sport з пробігом 100-150 тис. км, такий автомобіль продовжить радувати вас і роки по тому, коли бюджетний китайський кросовер вже давно буде додивлятися сни на звалищі металобрухту.

Ну і зрозуміло, краще взяти машину з 2,5-літровим дизелем. Він їде не гірше 3-літрового бензинового мотора, але при цьому не так "голодний" на заправках.

Mazda 6 2008-2012 рр. Ціна – $ 15-17 тис.

Безумовно, третє покоління "шістки" набагато красивіше другого, та й їде цікавіше, але ці машини (після 2013 року) і коштують дорожче і відрізняються дещо меншою надійністю. В першу чергу через нові двигуни серії SKYACTIV з високим ступенем стиснення і безпосереднім уприскуванням. Вони відмінно "везуть", але дуже вимогливі до якості палива. Найчастіше вони стають проблемними вже до 150 тис. км пробігу. Покупка такої машини раціональна тільки якщо мова йде про нове авто або ж про невеликі пробіги.

Що стосується другого покоління Mazda 6, то воно оснащувалося старими добрими моторами з розподіленим уприскуванням, які при належному догляді здатні проїздити досить довго.

Плюсом Mazda також є класичні "автомати", які набагато надійніше новомодних "роботів" та варіаторів.

Ціни на друге покоління "шістки" досить нормальні. Купивши таку машину в хорошому стані, можна отримувати незрівнянно більше задоволення від їзди, ніж на купленому за таку ж ціну "бюджетнику".

Головне – стежити за станом кузова. У Mazda завжди були трохи гірше метали і якість лакофарбового покриття, ніж у тих же Toyota і Honda, тому іржа – не рідкість навіть на 5-7-річних авто.

Volvo S80 2007-2012 рр. Ціна – $ 15-17 тис.

А якщо хочеться преміум? Більшості на думку в першу чергу прийдуть "німці" або ж преміальні бренди японських виробників.

Але в цій статті з преміум ми вибираємо Volvo. Історично склалося, що цей бренд в Україні не дуже популярний. Тому ціни на машини на вторинному ринку деколи бувають дуже солодкими. Volvo – один з тих брендів, які легко купити, але складно продати.

Але якщо вас втрата при подальшому перепродажі хвилює менше, ніж задоволення і комфорт вже зараз, то Volvo – відмінний вибір. Зокрема, великий седан S80 – який є конкурентом Toyota Camry, Volkswagen Passat, BMW 5 Series.

Це великий і комфортний автомобіль з масою опцій і великим акцентом на безпеку. Плюсом S80 є наявність повнопривідної версії, а також вибір двигунів, серед яких є і непогані дизелі.

Volvo вельми недешевий бренд в ремонті. Однак при цьому відрізняється високою надійністю і великим ресурсом. При належному догляді S80 може запросто відходити не одну сотню тисяч кілометрів.

Машина обійдеться вам дешевше, ніж більш популярні преміальні німці схожого віку і комплектації. І буде доставляти не менше задоволення.

Низький рівень викрадень – ще один величезний плюс Volvo. На відміну від Camry або Mazda 6, які залишати без спеціальних протиугінних систем і на стоянці без охорони може тільки божевільний, S80 взагалі не цікавить викрадачів.

За матеріалами nv.ua.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter