Антимонопольний комітет України (АМКУ) зобов\'язав ЗАТ "Київстар", ЗАТ "Український мобільний зв\'язок" ("МТС-Україна") і ТОВ "Астеліт" (ТМ life:)) припинити розповсюдження реклами власних послуг, яка може вводити споживачів в оману. Про це повідомляє прес-служба АМКУ.

Відповідно до прийнятого на засіданні комітету рішення оператори мобільного зв\'язку повинні доповісти про результати проведеної роботи в десятиденний термін.

Зокрема, компанії повинні припинити дії з ознаками недобросовісної конкуренції, які полягають в розповсюдженні в рекламі неповних відомостей щодо власних послуг і їх вартості. Згідно висновкам комітету, реклама операторів може вводити споживачів в оману з приводу реальних витрат після отримання послуг мобільного зв\'язку.

Як з\'ясував АМКУ, на сайтах компаній і в рекламних буклетах тарифних планів операторів інформація про ПДВ і обов\'язковий збір до Пенсійного фонду міститься в примітках, яка в більшості випадків представлена значно меншим шрифтом, ніж ключові дані щодо тарифів. Через це споживачам складно визначити кінцеву вартість послуг. Причому зовнішня та телевізійна реклама послуг операторів подекуди взагалі не містить інформацію, яка наголошувалася в примітках. Крім того, операторів мобільного зв\'язку, рекламуючи власні так звані "нульові тарифи", не відзначають повні умови, за якими ці тарифи діють, повідомляє РБК Україна.

В.о. глави АМКУ Олександр Мельниченко також повідомив, що комітет порушив справи і розслідує рекламну діяльність інших операторів мобільного зв\'язку. Зокрема, ЗАТ "Українські радіосистеми", філії "Утел" ВАТ "Укртелеком" і ТОВ "Голден Телеком", які відмовились співробітничати з комітетом. Якщо ці оператори не змінять позицію і продовжуватимуть поширювати оманливу рекламу послуг, комітет застосує жорсткі санкції у вигляді штрафу до 5% річного обороту кожній з компаній.

Необхідно нагадати, що 9 липня ц.р. Національна комісія з питань регулювання зв\'язку (НКРЗ) заборонила операторам встановлювати тарифи на послуги мобільного зв\'язку у розмірі 0,00 грн за тарифну одиницю послуги (годинну або кількісну) без урахування собівартості цих послуг і отримання прибутку, оскільки такі дії є порушенням вимог законодавства у сфері телекомунікацій (ст.67 Закону України "Про телекомунікації"). Також НКРЗ зобов\'язала операторів надавати споживачам вичерпну інформацію про кінцеву вартість послуг і привести свою діяльність по їх інформуванню і встановленню тарифів у відповідність із законодавством в строк до 1 вересня 2009 р.