Вчора власник групи EastOne Віктор Пінчук вперше публічно назвав себе власником шести телеканалів - ICTV, СТБ, "Новий канал", М1, М2, і QTV. А його дружина Олена Франчук оголосила про створення медіагрупи StarLightMedia, до якої увійдуть ці канали, і про те, що з наступного року рекламу на них буде продавати власний сейлз-хаус. Це руйнує альянс телеканалів Віктора Пінчука з найбільшим гравцем ринку - сейлз-хаусами групи "Інтер", повідомляє "Комерсант-Україна".

Про створення керуючої компанії StarLightMedia, яка буде керувати національними каналами ICTV, "Новий канал", СТБ, музичними М1 і М2 і супутниковим QTV, вчора на прес-конференції оголосили її акціонери - підприємець Віктор Пінчук та його дружина Олена Франчук. Однойменну медіагрупу очолить гендиректор ICTV Олександр Богуцький. Членами правління StarLightMedia стали голова "Нового каналу" Ірина Лисенко, голова правління СТБ Володимир Бородянський, генпродюсер М1 Валентин Коваль, а також гендиректор "Нової комерційної телегрупи" (продає спонсорство на ICTV, "Новому каналі" і СТБ) Андрій Партика.

Учасники ринку завжди називали пана Пінчука власником згаданих вище телеканалів, але публічно про це оголошено вперше. Ще більш гучною заявою стало рішення групи продавати рекламу на телеканалах самостійно. Власний дім продажів StarLight Sales очолить Андрій Партика. Причому "Нова Комерційна Телегрупа" продовжить реалізовувати спонсорські можливості каналів. "Доля теледивлення наших каналів зросла, а у конкурентів впала. Тому ми ухвалили рішення з 2010 року почати самостійні продажу", - пояснила голова спостережної ради StarLightMedia Олена Франчук.

У презентації холдингу зазначено, що з вересня по даний момент загальна частка телеперегляду каналів по комерційній аудиторії 14-49 років склала 34,5% (дані компанії GfK Ukraine), а без урахування каналів, які не входять до моніторингу GfK Ukraine, - 41% . На ринку телереклами частка групи ще більше - з листопада 2008 року по жовтень 2009 компанія продала 658,92 тисячі. WGRP (пункт рейтингу, умовна одиниця під час продажу ТВ-реклами), що складає 46% від загальної кількості проданого за цей період рекламного часу.

Про очікуваної частці доходів у групі не повідомляють. Але, за оцінками пана Партика, весь ринок ТБ-реклами в наступному році може зрости на 30-35% у гривневому вираженні за умови, що у Верховній Раді не будуть прийняті обмеження реклами пива і ліків. Крім того, у довгостроковій перспективі пан Партика не виключає, що холдинг перейде на продаж реклами у валюті, як це було до кризи. "Але це буде точно не в 2010 році", - уточнив він.

Телеканали Віктора Пінчука не один рік ішли до самостійних продажів реклами. У 2004 році розміщенням реклами на них займався сейлз-хаус Medialight під керівництвом Юрія Когутяк. Але спроба виявилася невдалою. Тоді найбільші сейлз-хауси "Інтер-реклама" і "Пріоритет" об\'єдналися проти конкурента, у результаті чого Medialight не зміг виконати свої зобов\'язання по залученню рекламних бюджетів на канали. У результаті в 2005 році канали змінили сейлз-хаус, уклавши договір з "Інтер-рекламою" та входять до групи "Інтер" сейлз-хаусом "Стиль-С Плюс". Про те, що група не відмовляється від планів щодо переходу на самостійні продажу, учасники ринку говорили і в 2007 році, коли права на продаж спонсорства телеканали передали власної компанії "Нова комерційна телегрупа". В 2008 "Інтер-реклама" повідомила, що не може виконати фінансові зобов\'язання перед каналами холдингу. Тоді були створені три нових сейлз-хауса, а пан Партика став брати активну участь у переговорах разом з керівником сейлз-хауса "Інтер-реклама" Олегом Павленко.

Зі зростанням власної ринкової частки телеканалам холдингу дійсно стало вигідніше продаватися самостійно, вважають учасники ринку. За словами джерел, знайомих з ходом переговорів між телеканалами та "Інтер-рекламою", причиною розриву відносин між сторонами стала незгода акціонерів StarLightMedia на паритетну поділ альянсом зароблених грошей.

Учасники ринку позитивно оцінили створення власного департаменту продажів реклами телеканалів. "Для ринку це добре, тому що це руйнує монополію. Тепер кожен канал буде більш відповідально ставитися до свого інвентарю", - вважає керівник департаменту з продажу каналу "Україна" В\'ячеслав Булавін. "Ринок стане більш конкурентним, всі сторони будуть більш адекватно підходити до питання переговорів", - додає керівник відділу продажів групи "1 +1" Дмитро Лисицький. "У наступному році лідером у питаннях ціноутворення буде StarLightMedia. Ми передаємо цю ініціативу в їхні руки і будемо з цікавістю стежити за їх кроками", - говорить Олег Павленко.

Легше працювати стане і рекламним агентствам. "Це європейська модель бізнесу, коли не сейлз-хауси диктують правила гри, а агентства", - говорить директор медіа-агенції Mindshare Валерій Варениця. На його думку, наступного року ринок може втратити близько 10%. "Все почнуть демпінгувати, щоб запропонувати більш вигідні умови. У результаті ринок зросте не на 10-15%, як ми раніше прогнозували, а всього на 5%", - говорить пан Варениця.