Кандидата в депутати до Копачівської ОТГ Рожищенського району Олега Савчука мешканці села звинувачують у порушенні Закону України «Про місцеві вибори» під час проведення передвиборчої агітації. Більше тижня, екс-голова РДА і діючий депутат сільради, особисто роздає виборцям свого округу листівки у яких не вказані інформація відповідно до частини 2 статті 56 Закону України «Про місцеві вибори», у якій зазначено: «Друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про замовника та установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється».


Вказані листівки не є типовою автобіографією, кандидат свідомо подав у ньому інформацію про себе із зазначенням власного мобільного номеру телефона. Під час вручення цієї продукції чоловік голови Рожищенської РДА заохочував підтримати його і проголосувати за нього 29 жовтня, а номер зберегти і телефонувати в разі потреби, а він уже буде допомагати вирішувати проблеми округу і кожного виборця безпосередньо.

Крім того, Олег Савчук, якщо він використовує їх у якості рекламних матеріалів під час виборів мав би подати їх до Копачівської сільської виборчої комісії, як того вимагає частина 3 статті 56 Закону України «Про місцеві вибори»: «Місцеві організації партій… кандидати у депутати в одномандатному виборчому окрузі... зобов’язані подати по одному примірнику кожного друкованого агітаційного матеріалу, виготовленого за рахунок власних виборчих фондів, а також з використанням обладнання, що їм належить, не пізніш як через два дні після його виготовлення до відповідної територіальної виборчої комісії».


Ми звернулися за коментарем з цього приводу до секретаря Копачівської сільської виборчої комісії Свиридюк Тетяни. Жінка підтвердила, що цієї передвиборчої продукції до них не надходило, хоча уже більше тижня кандидат Олег Савчук роздає її на рівні з іншою, яка до слова подана – календариками і флаєром, по Олександрівці з проханням голосувати за нього.

На думку юриста Дмитра Прохорука, «відсутність вихідних даних або неповна інформація, розміщення її всупереч принципам рівних умов та можливостей, а також ненадання примірника до ТВК може свідчити про фінансування агітації з джерел поза виборчим фондом кандидата, що порушує частину 6 статті 54 Закону України «Про місцеві вибори», у якій написано, що передвиборна агітація здійснюється за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, місцевих організацій партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі. Використання для передвиборної агітації коштів з інших джерел забороняється».


«Під прицілом» закликає всіх суб’єктів виборчого процесу дотримуватися принципу рівних умов та можливостей у веденні передвиборної агітації та законів України.
Нагадаємо, що Кодекс України про адміністративні правопорушення встановлює адміністративну відповідальність за виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск (стаття 212-13, штраф від 3 до 5 неоподатковуваних мінімумів з громадян, та від 20 до 30 неоподатковуваних мінімумів з посадових осіб), а також порушення порядку надання або отримання фіансової (матеріальної підтримки для здійснення передвиборної агітації (cтаття 212-15 штраф від 70 до 100 неоподатковуваних мінімумів з громадян, та від 100 до 130 неоподатковуваних мінімумів з посадових осіб).

Петро Сосницький