Розмитнення авто за новими правилами дає можливість для кожного громадянина пригнати собі будь-який автомобіль, будь-якого року випуску, екологічного стандарту, розмитнити і поставити на українську реєстрацію. Але застосування у формулі розмитнення акцизу і коефіцієнтів віку та кубатури двигуна створює дискримінацію.

Читайте також: Повідомили, скільки "євроблях" розмитнили за новими правилами

Таку думку висловив співзасновник ГО "Доступне авто" Михайло Катрук,  інформує 24 канал.

Очевидно, відзначив експерт, що старіші автомобілі мають кубатурніші двигуни – вони були менш ефективні, тому потрібен був більший об’єм. Виходить, що розмитнення старіших автобомілів, які купують люди з низьким доходом, є зависоким.

Читайте також: На кордоні з Україною утворилось звалище покинутих "євроблях"

В інтеренеті вже "перемога" щодо того першого розмитненого авто. Але якщо звернутися до цифр, виходить: той автомобіль був митницею оцінений приблизно в 1600 доларів, при цьому лише митних платежів людина сплатила 1800. А ще ж – митні брокери, Пенсійний форд і військовий збір при реєстрації. Таким чином людина за зміну номерів з іноземних на українські заплатила суттєво більше, ніж вартість самого авто. Ми банально відбираємо можливість у людей купити старіший, але доступний автомобіль,– відзначив Катрук.

З іншого боку – ця формула просто мега вигідна для імпортерів нових і мало користованих авто, зазначив експерт. Для елітних авто, як "Лендрузери", раніше акциз був 13-14 тисяч євро, зараз – 600-900 євро. Зрозуміло, що власники таких авто сплачують ПДВ і мито в залежності від вартості авто, але з точки зору акцизу – це дискримінація.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter