У США кількість осіб з пристрастю до покупок оцінюється в 2-8% населення. У Німеччині це 5%. І хоча більша частина проблем з боргами є в найменш забезпечених і малоосвічених людей, у вищих сегментах суспільства "магазинний сказ" теж може призводити до фінансових драм.
Читайте також: В Україні заборонили відомий противірусний препарат
З 2002 по 2006 кількість доручень банкам про грошові перекази зросла з 800000 до 2,3 мільйона, 11% з яких припадає на молодих людей у віці від 18 до 25 років, розповів психотерапевт Сергій Кістеньов.
Роль переходу з цілком реальних і матеріальних грошей на віртуальні фінанси сильно недооцінюється. Як показують наукові дослідження, борг, взятий готівкою, конкретніше для людини і більше сприяє підвищенню продуктивності її праці, ніж цифри, на його банківському рахунку.
Що потрібно робити?
Навчати дітей фінансової грамотності.
Прийняти постулат: гроші – це емоції. На них можна купити собі ідентичність, або підкреслити її. Гроші служать втіхою, коли в житті відсутній сенс.
Чому люди купують?
Шопінг – це втеча від своїх обов'язків, купуючи якісь "особливі" речі, ви розставляєте акценти в собі, зміцнюєте їх в своїй ідентичності. Перетворення невинного походу по магазинах в некеровану пристрасть до покупок пов'язана з активацією в головному мозку зони "центру винагороди".
Як і будь-яка інша залежність, пристрасть до покупок починається з "розваги", яке в якийсь момент перетворюється в необхідність і дозволяє досягти певного рівня потягу, без якого вже не можеш існувати.
Які ж рішення пропонують західні фахівці: Якщо ваша дитина вже працює і живе вдома з батьками, дайте їй можливість оплачувати свою частину комунальних витрат. Вони повинні засвоїти, що для повсякденного життя потрібні гроші. Вони потрібні не тільки на розваги – вода і житло теж грошей коштують.
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
коментарів немає