Майже усі виділені державою гроші, політичні партії витрачали на оплату рекламних матеріалів.
Про це йдеться в дослідженні ВГО «Комітет виборців України», повідомляє УНІАН.
Наприклад за рік державного фінансування (з вересня 2016 по вересень 2017 років) усі партії разом витратили майже 0,5 млрд грн – 436 млн, з яких 407 млн грн виділили з держбюджету.
Найбільшу кількість коштів, 109 млн, партії витратили на рекламу в ЗМІ (ТБ, радіо, друковані ЗМІ, білборди). Варто зазначити, що саме на рекламу було витрачено більше коштів, аніж на зарплатню та оренду приміщень разом узятих. На заробітну плату партії витратили лише 57 млн грн (13%), на оренду приміщень – 46 млн (11%). На матеріальні витрати і оплату послуг (закупівля канцтоварів і т.п.) спрямували 66 млн грн відповідно 15%.
Водночас, на утримання місцевих організацій партії потратили лише 68 млн грн, тобто 16% усіх коштів. Повідомляється, що найбільший відсоток коштів на рекламу витратили «Радикальна партія Олега Ляшка», «Самопоміч», «Опозиційний блок» та «Народний фронт».
Зокрема, РПЛ витратила на рекламу 41% коштів (19 із загалом 47 млн грн), «Самопоміч» – 38% (39 із 104 млн грн), «Опозиційний блок» – 33% (5 із 15 млн грн), «Народний фронт» – 30% (33 із 109 млн гон). У ВО «Батьківщина» та «БПП -«Солідарність» частка витрат на рекламу є незначною – від 0,2% до 5%.
«Чотири політичні сили витрачають державні кошти не на партійний розвиток, а на самопіар. Замість того, щоб розбудовувати місцеві осередки, проводити навчання партійців та працювати із виборцями, ці політичні сили скуповують рекламу, фактично викидаючи кошти платників податків на вітер. КВУ розробив зміни до законодавства, які забороняють партіям розміщувати рекламу за бюджетні кошти», - підкреслив голова КВУ Олексій Кошель. «Інформацію подано за даними аналізу фінансових звітів політичних партій за ІІІ, ІV квартали 2016 року, а також І, ІІ, ІІІ кварталів 2017 року», - додали в громадському об’єднанні.
Коментарі
коментарів немає