Для відновлення соціальної справедливості та у відповідь на численні звернення сумлінних платників за комунальні послуги, КП "Луцькводоканал" запровадив новий формат роботи з боржниками за послуги водопостачання і водовідведення.

Читайте також: "Луцьктепло" роз'яснило, звідки у квитанціях лучан взялися нові графи

Про це повідомляє пресслужба установи.

Злісних неплатників за комунальні послуги у громаді Луцька – лише 5%, але в цілому їх борг становить 25 млн грн. Всі інші клієнти підприємства сумлінно сплачують за комуналку. Така ситуація формує соціальну нерівність та обурює сумлінних платників, мовляв – за чий рахунок боржники користуються ресурсами, у той час, коли навіть пенсіонери та соціально незахищені верстви населення слідкують за своєчасністю оплати комунальних послуг.

Враховуючи ситуацію, що склалася, підприємство "Луцькводоканал" започаткувало безпосередню роботу із найбільшими боржниками. Осіб, які без видимих причин місяцями не сплачують комунальні послуги, відвідує комісія за участю керівного складу та з юридичним супроводом, які вивчають життєві обставини, що склалися у конкретної особи.

Мета такої прямої роботи з боржниками – попередити передачу справ по заборгованостях у суд чи відключення послуг водопостачання та водовідведення, роз’яснити споживачам, як вирішити ту чи іншу конкретну ситуацію, виходячи з інтересів клієнта-боржника. Адже припинення послуги водопостачання та водовідведення чи стягнення заборгованості у судовому порядку – це ті крайні міри, які тільки поглиблять кризову ситуацію неплатника, можуть призвести до вчинення ним неправомірних дій і порушень. А це тягне за собою інші види відповідальності, адже відсутність послуги водопостачання створює нестерпний дискомфорт. Інколи ці порушення завдають шкоду іншим мешканцям будинку, коли послуги водопостачання боржникам обмежують, а відходи від відключених домогосподарств призводять до антисанітарії. Аби не вдаватися до крайніх мір, проводиться робота комісії з відвідуванням боржників за місцем проживання.

Часто боржниками виявляються цілком забезпечені або ж необізнані у своїх можливостях громадяни

Протягом березня комісія відвідала ряд споживачів, які не сплачують за комунальні послуги і мають борг за водопостачання і водовідведення, який перевищує 10 тис. грн. У процесі такої роботи виявилось, що серед боржників – далеко не найбідніші чи соціально незахищені верстви населення, а переважно ті, які мають можливості для сплати за спожиті послуги комунальної сфери. Борги часто виявляються наслідком безвідповідальності та необізнаності в можливостях, які існують для вирішення проблеми наявних заборгованостей. До слова, як свідчить офіційна статистика, витрати українців на алкоголь, тютюнопаління та інші шкідливі звички значно перевищують витрати на оплату комунальних послуг.

Читайте також: У Луцьку деякі будинки платять за опалення більше (відео)

Боржники часто вважають, що проблема має вирішуватися без їх участі. Хоча насправді вони мали б завітати на підприємство, або ж на особистий прийом до фахівця, і поцікавитися, яким чином можна вийти із ситуації, що склалася, та не доводити її до критичної точки неповернення і вжиття крайніх мір впливу.

Наразі спеціалісти підприємства вивчають кожен конкретний випадок, консультують, ідуть назустріч у пошуках вирішення проблем із боргами за воду. Після вивчення обставин злісних неплатників вони підіб’ють підсумки роботи і ознайомлять лучан із реальними історіями боржників та запропонованими варіантами виходу із кризових ситуацій.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook