Для чого партії та різної масті політики пнуться до рад різних рівнів – ні для кого не таємниця. Там не лише можна непогано підзаробити за потрібне голосування, вирішити свої питання, але й сісти на бюджетні потоки. Щоправда, для цього потрібно мати неабиякі уміння та навики. Та ще й змогти подолати конкуренцію.
Читайте також: Всі дороги ведуть в Адміністрацію президента
Парламентські партії, які і так не бідують за рахунок «членських внесків», мають ще одне джерело фінансування – державний бюджет. Торік для цього ухвалили цілий закон щодо фінансування політичних партій, представлених у парламенті.
У вересні цього року минув рік, як їх фінансують з держбюджету – тобто за наші з вами гроші. І витрачають їх за давньою звичкою – на рекламу.
Днями у Комітеті виборців України розповіли, куди, скільки і на що, за їхніми даними, партії витратили за рік грошей. Виявляється, понад сто мільйонів гривень вони викинули, аби прорекламувати себе у ЗМІ (переважно на телебаченні).
Отже, згідно із дослідженням Комітету виборців, за рік державного фінансування (з вересня 2016-го по вересень 2017-го) партії сукупно витратили майже півмільярда гривень – 436 мільйонів, з яких 407 – з державного бюджету.
Найбільше коштів - 109 мільйонів гривень, партії витратили на рекламу в ЗМІ (ТБ, радіо, друковані ЗМІ, білборди). На рекламу було витрачено більше грошей, аніж на заробітну плату та оренду приміщень разом взятих.
Наприклад, на зарплати партії витратили 57 мільйонів (13%), на оренду приміщень – 46 (11%). На матеріальні витрати й оплату послуг (закупівля канцтоварів тощо) було спрямовано 66 мільйонів гривень, або 15%.
Водночас на утримання місцевих організацій партії витратили лише 16% коштів – 68 мільйонів. У дослідженні зазначається, що найбільший відсоток грошей на рекламу витратили Радикальна партія Олега Ляшка, «Самопоміч», «Опозиційний блок» та «Народний фронт». Скажімо, РПЛ витратила на рекламу 41% коштів (19 із загалом 47 мільйонів), «Самопоміч» – 38% (39 із 104 мільйонів), «Опозиційний блок» – 33% (5 із 15 мільйонів), «Народний фронт» – 30% (33 із 109 мільйонів).
У ВО «Батьківщина» та «БПП «Солідарність» частка витрат на рекламу є незначною – від 0,2% до 5%.
Замість того, аби вкладати ці гроші у розвиток місцевих осередків, навчання партійців (депутатів усіх рівнів), працювати із виборцями, їх витрачають на самолюбування.
- КВУ розробив зміни до законодавства, які забороняють партіям розміщувати рекламу за бюджетні кошти, - підкреслив голова КВУ Олексій Кошель.
Скільки ж насправді партії витратили за цей рік грошей на свою діяльність – не зможе підрахувати ніхто. Якщо у міжсезоння – тобто між виборами – осередки та партійні офіси працюють в обмеженому режимі, то з початком виборчої кампанії їхні штати значно роздуваються. І оплачуються різні послуги готівкою, простежити які практично неможливо.
І попри те, що українські партії, принаймні ті, що представлені у парламенті, не є бідними структурами, вони не гребують ще й бюджетними грошима. Хоча чергові вибори до парламенту мають відбутися лише 2019 року, вони вже зараз активно рекламуються у ЗМІ. Тобто за наші з вами гроші хочуть показати свою необхідність.
Коментарі
коментарів немає