Керівництво Прилісненської ОТГ занепокоєне втручанням Маневицької прокуратури в діяльність органів місцевого самоврядування. У громаді називають такі дії грубими і незаконними, повідомляє Інформаційне агентство Волинські Новини.
Читайте також: На Волині "бурштиновий скандал" через незаконні дії прокуратури
Нагадаємо, що Маневицька прокуратура побачила незаконні дії у співпраці ОТГ з підприємством "Волиньприродресурс". Прокурори почали чинити тиск на голову громади і навіть вилучили усю документацію, не навівши законних підстав. Втім, коли справа набула розголосу, суд визнав, що діям прокуратури забракло обгрунтування і їй довелось повернути усю документацію.
Наразі прокурори закидали запитами на отримання публічної інформації, подекуди їхні питання на стільки банальні, що доходять до абсурду.
Для прикладу, питають перелік закладів загальної середньої освіти із адресами їхньої реєстрації, які знаходяться на території ОТГ, просять і документи про перелік дошкільних навчальних закладів із адресами їх реєстрації. А ще вимагають завірені копії на проекти рішення, які стосуються пільгового проїзду громадським транспортом дітей з багатодітних сімей та дітей, позбавлених батьківського піклування та інші.
Уся ця інформація знаходить у вільному доступі на офіційному сайті ОТГ.
Читайте також: Тиск на Прилісненську ОТГ продовжується: прокуратура намагається паралізувати роботу громади
Однак прокурори вимагають, аби їм надіслали письмові відповіді. Зі слів голови Прилісненської ОТГ Ігоря Терещенко, щоб це все зробити – потрібно на місяць паралізувати роботу адміністрації громади й усім зосередитися на одні відписки.
Більше того, Ігор Терещенко зауважує, що дії прокуратури виходять за межі її компетенції, про що і пояснив правоохоронцям.
"Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо, що статтею 131-1 Конституції України передбачено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює: 1) підтримання публічного обвинувачення в суді; 2) організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; 3) представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Статтею 2 Закону України "Про прокуратуру" зазначено, що на прокуратуру покладені аналогічні функції, які викладені в статті 131-1 Конституції України та не можуть покладатися функції, не передбачені Конституцією України.
А тому виконати незаконну вимогу Маневицької місцевої прокуратури щодо систематичного надання (щомісяця до 1 числа) копій сесійних рішень та рішень виконавчого комітету на електронну адресу з подальшим надсиланням на поштову адресу сільська рада не в змозі, оскільки зазначена вимога не передбачена чинним законодавством, зокрема відсутні функції щодо здійснення органами прокуратури прокурорського нагляду за діяльністю органів місцевого самоврядування в Україні. Одночасно інформуємо Вас, що зазначені попередньо документи оприлюднюються на офіційному веб-сайті ради.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу на значну кількість незаконних вимог від Маневицької місцевої прокуратури щодо надання в стислі строки об'ємної інформації та копій документів з господарської та адміністративної діяльності ради, що свідчить про грубе втручання прокуратури в діяльність органу місцевого самоврядування", – йдеться у відповіді на запити прокурорів.
Читайте також: Прокуратура намагається через суд скасувати рішення Прилісненської ОТГ
У Прилісненській ОТГ також нагадали прокурорам, що за їхні дії передбачені кримінальна відповідальність.
"Враховуючи вищенаведене, а також відсутність у чинному законодавстві функції щодо здійснення органами прокуратури прокурорського нагляду за діяльністю органів місцевого самоврядування, Прилісненська сільська рада розцінює дії працівників Маневицької місцевої прокуратури як незаконне втручання в діяльність ради шляхом вчинення службовими особами правоохоронного органу дій, що виходять за межі наданих їм законних прав та повноважень та відповідно до частини 1 статті 365 Кримінального кодексу України містять в собі ознаки кримінального правопорушення, за що передбачено відповідальність у вигляді обмеження волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на строк від двох до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років", – йдеться в документі.
Коментарі
коментарів немає