Аби покращити ситуацію на дорогах Луцька, яка виникла у зв'язку зі збільшенням кількості транспорту, сьогодні, 5 лютого, у міській раді організували "круглий стіл". Під час зустрічі обговорили організацію дорожнього руху у місті. Дана стратегія, яку презентували депутатам міської ради, науковцям та спеціалістам-автомобілістам, розробляється у рамках реалізації проекту "Покращення безпеки транскордонної дорожньої інфраструктури Хелма і Луцька". Проект співфінансується Європейським Союзом через Програму транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020. 

Читайте також: У Луцьку – аварія: зіткнулись два мікроавтобуси (відео)

Перед початком обговорення Луцький міський голова Ігор Поліщук зазначив, що даний проект є грантовим і у його межах є чимало заходів, зокрема, встановлення "розумних" зупинок.

"Ви бачите, що у порівнянні з 2015-2016 роками кількість транспортних засобів у місті збільшилася щонайменше у п'ять разів. Крім того, є чимало транзитного транспорту. І сьогодні ми зобов'язані активно працювати над пошуком ефективних та дієвих і максимально недорогих рішень, аби виправити цю ситуацію на найпроблемніших ділянках Луцька. Необхідно швидко вирішувати питання комфортного проїзду нашим містом з мінімальною витратою часу, як для приватного транспорту, так і для громадського", – каже Ігор Поліщук.

Як зазначила начальник управління міжнародного співробітництва та проектної діяльності Луцької міськради Вікторія Гомонець, у рамках цього проекту уже відремонтовано вулицю Рівненську, зроблене освітлення на низці вулиць, а також замінено 40 світлофорів у Луцьку.  

Розробники системи, а це – спеціалісти кафедри автомобільних доріг та аеродромів Луцького національного технічного університету, продемонстрували свої напрацювання у даному напрямку.

"Кількість транспорту у місті збільшується. І якщо нічого не змінювати, то ситуація лише погіршуватиметься", – зазначив в.о. декана факультету архітектури, будівництва та дизайну Олександр Андрійчук.

Спеціалісти вивчали завантаженість магістральних вулиць Луцька, зокрема, у годину пік.

"На сьогодні проблемою номер один у місті є вулиця Яровиця та проспект Перемоги. Крім того, такі вулиці, як Рівненська, Набережна, Володимирська, Львівська, Ківерцівська, Чорновола, Шопена, проспект Соборності є дискомфортними для водіїв у найближчий період", – розповів фахівець.

Читайте також: Перекриють на цілий рік: у Луцьку планують розширити міст 

За словами старшого викладача кафедри будівництва та цивільної інженерії Віталія Процюка, головною проблемою завантаженості центральних вулиць міста є відсутність кільцевої об'їзної дороги навколо Луцька. 

"Через місто проходить дорога національного значення "Устилуг-Луцьк-Рівне". Також є ще такі, як національна дорога "Львів-Радехів-Луцьк", магістральна "Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, регіональна "Луцьк-Ківерці-Маневичі-Любешів-Дольськ" та територіальна "Луцьк-Радомишль-Демидівка-Дубно". Такі сполучення призводить до утруднених умов руху на перехрестях вулиць", – розповів спеціаліст.

Також, за його словами, на 40-му районі, де знаходиться багато складів та баз, незручність створюють великогабаритні вантажні автомобілі. Аби вирішити цю проблему, потрібно відреконструювати вулицю Карбишева з виходом на магістральну дорогу М-19, що дозволить перерозподілити транзитний транспорт. Також є пропозиція реконструкції вулиці Єршова з будівництвом нової ділянки з виходом на цю ж магістральну трасу у районі села Прилуцьке та сполучити вулицю Дубнівську з Рівненською через Електроапаратну та Героїв Крут.   

"Також можна відреконструювати вулицю Сагайдачного, аби розвантажити від автомобілів проспект Відродження", – розповіли на зустрічі.

Переїзд через річку Стир також є проблемою для міста, адже наявних мостів у Луцьку не вистачає для автомобілів. Вирішенням цієї проблеми спеціалісти бачать у зведенні нового мосту у районі вулиці Яровиця, де часто спостерігаються затори. Це суттєво дозволить розвантажити цю вулицю, а також інші мости. 

Також проблемною є ситуація із переїздами через річку Сапалаївка. Фахівці пропонують побудувати новий автомобільний міст, відреконструювати вулицю Софії Ковалевської, що дозволить зменшити час проїзду між районами. 

За словами Ігоря Поліщука, питання мосту через Стир знаходиться в активній стадії розробки.

"Ми консультуємося із спеціалістами, кому ж замовити формування технічного завдання та відповісти самим собі, які проблеми ми вирішимо цією розв’язкою. Будемо також приступати до замовлення проекту. Таке будівництво коштуватиме щонайменше 350-400 мільйонів гривень, а це становить два бюджети розвитку міста. Але ми готові виготовити та замовити проект, який коштуватиме щонайменше п'ять мільйонів. Крім того, ми готові до його співфінансування разом з держбюджетом, адже в Україні є багато прикладів, коли мости будувалися коштом держави", – розповів очільник міста. 

Важливим питанням лишається розширення мосту через річку Стир на вулиці Шевченка. Робота у цьому напрямку уже триває. Зокрема, на цьому мості планують зробити три смуги руху. Через заплановані роботи дана ділянка буде перекрита на рік.

Також під час зустрічі присутні підняли питання реконструкції проспекту Волі, запропонувавши збільшити там кількість смуг до трьох в одному з напрямків.

За словами Ігоря Поліщука, реконструкція проспекту Волі буде здійснюватиметься в існуючих межах, розширення не буде.

"Адже, аби додати ще одну смугу, потрібно зрізати понад 500 дерев, зменшити зону озеленення та тротуари, частина яких і так викрадена людьми, які повикупляли на перших поверхах приміщення під комерцію і добудували сходи. І тоді проспект Волі перетвориться на транзитну транспортну артерію. Наша позиція полягає у тому, що цей проспект має бути пішоходоцентричним, цікавим для місцевих жителів та туристів. Також там будуть облаштовані додаткові паркомісця та запропоновані певні транспортні рішення", – зазначив міський голова. 

Ще одним питанням, яке порушили на зустрічі, було правильність розташування зупинок громадського транспорту у місті, розвиток велосипедної інфраструктури та також розміщення стоянок для легкових таксомоторів.

Читайте також: У Луцьку − ранкова ДТП: рух транспорту вулицею значно ускладнений (фото, відео)

Ігор Поліщук під час презентації розповів про заплановані зміни у сфері громадського транспорту у Луцьку.

"Сьогодні ми реалізовуємо проект "Луцьк без маршруток". До серпня у нас буде 29 нових тролейбусів, крім 42 існуючих, два з яких буде списано, як нерентабельні. Крім того, перевізники уже купують комфортні вживані автобуси з Європи з відкидними пандусами. За три роки на міських маршрутах не буде старих "Богданів" та "Еталонів", – сказав міський голова.

За його словами, сьогодні міська рада уже готова із вищезазначеного до з'єднання вулиць Електроапаратної з Героїв Крут, де уже є ряд місцевих підприємців, які готові співфінансувати таку ініціативу. Також уже розробляється проект про з'єднання вулиць Карбишева, Єршова із трасою М-19. 

Під час "круглого столу" також обговорили питання розміщення стоянок для таксі. Фахівці визначили місця, де їх можна розмістити у Луцьку. Що дозволить впорядкувати перевезення, легалізувати діяльність таксі та забезпечить зростання надходжень до міського бюджету.

Також спеціалісти на зустрічі презентували розроблені схеми організації дорожнього руху на 31 вулиці та 10 перехрестях міста.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook