Кримінальна відповідальність за корегування показників одометра діє в багатьох країнах. Втім, шпарини для шахрайських дій все одно залишаються.

Читайте також: У Луцьку водій "євробляхи" бездушно роздушив тварину (фото)

Починаючи з 18 вересня, згідно ухваленої польським Сеймом поправки до місцевого законодавства, на тих, хто вирішить "підправити" показники одометра, чекатиме суворе покарання, повідомляє канал 24 з посиланням на Gazeta.pl.

Причому, мова відразу йде про позбавлення волі – на строк від 3 місяців до 5 років. До відповідальності притягатимуть як замовника "послуги", так і виконавця, наприклад, механіка СТО.

Штраф передбачено лише у випадку заміни цілої панелі приладів, наприклад, у разі її поломки чи внаслідок ДТП, якщо ця операція була проведена без погодження із місцевими службами контролю. В такому разі доведеться сплатити 3000 злотих (800 доларів).

Контролюватимуть достовірність показів лічильника пробігу під час проведення чергових техоглядів, в тому числі за допомогою зчитування даних із блоків керування системами автомобіля діагностичними комп’ютерами, під час придорожнього контролю поліцією, прикордонною службою, митниками, військовою інспекцією.

Читайте також: Нова надприбуткова схема імпорту авто на Волинь викрита правоохоронцями

Інформація заноситиметься та звірятиметься із центральною базою даних.

Польська сторона також врахувала те, що ризик прибуття автомобілів із-за кордону, з вже "підправленими" одометрами, мінімальний. Так тому, що в багатьох європейських країнах вже діють доволі суворі покарання для "спритних" ділків.

Наприклад, у Німеччині присутнє покарання у вигляді позбавлення волі до 5 років за "хімію" з пробігом, У Франції за це можна "відхопити" до двох років за ґратами, в Чехії за втручання до лічильника кілометражу передбачено до року ув’язнення та конфіскація автомобіля.

Достовірні показники одометра – важлива інформація. Скажімо, два однакових автомобіля, одного і того ж року випуску, за п’ять років експлуатації можуть мати пробіг як 30, так і 300 тисяч кілометрів. Тобто їх залишковий ресурс та технічний стан в цілому, а разом з цим і безпека подальшої експлуатації та розмір витрат на обслуговування будуть дуже різнитись.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter