У той час, коли в обласному центрі Волині дуже бурхливо обговорюють тему подорожчання проїзду – компанія «Богдан-Лізинг» хоче забрати собі усі комунальні автобуси. А все тому, що у 2007 році Луцьке підприємство електротранспорту взяло у компанії «Богдан-Лізинг» маршруток аж на 20 мільйонів гривень.

Понад 5 років Луцьке тролейбусне управління так-сяк виплачувало борг, і навіть більше – по закінченні теміну сплати партнери домовилися про відстрочку терміном у півтора року, адже ЛПЕ окрім лізингу мало ще велику заборгованість по виплаті заробітної плати.

У 2014 році керівництво Луцького підприємства електротранспорту сплатило всі кошти, а це понад 20 мільйонів гривень, але продавець виставив пеню та штрафи ще на 4 мільйони.

На початку 2013 року наше інтрнет-видання проводило дослідження по сумі забргованості за лізингові «Богдани». В публікації «Дешеві «Богдани» виявились для лучан «золотими» методом нескладної арифметики вдалося вирахувати, що місячна вартість відсотків на той час уже склала 230% від самого тіл кредиту. 

Однак касація зменшила суму до 1 мільйона 177 тисяч гривень.

Втім компанія «Богдан-Лізинг» окрім грошей хоче повернути собі ще й транспортні засоби, адже нині має досить таки складне фінансове становище.

«У зв’язку з анексією Криму та загостренням ситуації у Луганській та Донецькій областях компанія «Богдан-Лізинг» втратила не лише партнерів, адже деякі з них взагалі перереєструвалися у Росію, а й транспортні засоби. От наприклад, у Луганську ми мали 10 тролейбусів, а зараз бачимо, що частина з них згоріла, а решта стоїть взагалі невідомо де», - розповів представник компанії «Богдан-Лізинг» Руслан Бессараб.

А тому лізингова компанія підготувала позов до Господарського суду Волинської області з вимогою до Луцького підприємства електротранспорту – повернути усі понад 40 автобусів. Та, як виявилося під час судового засідання фірма «Богдан-Лізинг» зараз переживає настільки скрутні часи, що навіть не має коштів для сплати судового збору.

«Ситуація, яка склалася у нашого підприємства, і по вині позивача у тому числі, який належним чином не виконує свої зобов’язання по сплаті грошових коштів. Ми маємо уже велику суму заборгованості перед банками, і банки уже автоматично стягують кошти з наших рахунків на погашення кредитів. У нас найбільша сума судового збору – 73 080 гривень, який повинні ми сплатити. Але ми не можемо зібрати таку суму коштів. Дана ситуація – це не збір 3-5 тисяч, 10 навіть, тобто такі кошти ми ще можемо зібрати. 73 тисячі, зважаючи на таку загальну ситуацію – це вже важка доля для нас», - пояснив представник компанії-позивача Руслан Бессараб.

З цих мотивів позивач Руслан Бессараб уже тричі подавав до суду клопотання по відстрочку сплати судового збору.

Суддя Валентина Слупко двічі задовольняла клопотання позивача, втім компанія-позивач таки не поспішала сплачувати судовий збір.

А тому сьогодні суддя Господарського суду Валентина Слупко відхилила уже третє клопотання позивача і разом з тим залишила позов без розгляду, адже суд не має права розглядати справу без сплати судового збору.

Однак, уже після судового слухання позивач Руслан Бессараб запевнив, що компанія таки буде позиватися до Волинського господарського суду як тільки матиме на це фінансові можливості.

«Хоча відповідач і виплатив уже всю суму лізингового договору – у нас перед банком, через Луцьке підприємство електротранспорту, ще висить заборгованість у сумі 1 700 000 гривень. Законодавство говорить, що якщо договір оренди закінчився, то майно, яке здавалося в оренду повинне повернутися до свого власника. Так і в нашому випадку – 41 автобус фірми «Богдан» повинні повернутися до свого власника – компанії «Богдан-Лізинг». І просимо повернути нашу власність», - пояснив після судового засідання Руслан Бессараб.

Крім того, позивач уже сумнівається у якості та справності автобусів, адже має інформацію про те, що на Луцькому підприємстві електротранспорту уже давно розкомплектовують спірні автобуси.

А в той час як вирішується доля понад 40 луцьких автобусів міський голова Микола Романюк активно пропагує серед лучан такий вид транспорту як тролейбус. І не лише пропагує, а й потихеньку закупляє, витрачаючи на це мільйони гривень.